dinsdag 2 november 2010

Arnhem, poppenhuisstad

Afgelopen weekend ben ik in Arnhem geweest, wat bovenstaande titel al deed vermoeden :-).
Het begon vrijdagochtend al, lekker vroeg opgestaan, eerst een uurtje spullen versjouwd en daar waren ze, de beursspullen, gauw er tussen uit gehaald en in de (geleende) auto van zoon geladen.
Die auto's ruilen we altijd even, want zoon heeft een dichte Fiat Doblo en wij hebben een Fiat Strada en de laatstgenoemde heeft een open bak, wel met een vast zeil erover, maar we hebben er geen slot op en dat is lastig, zeker op een parkeerterrein waar je echt je spullen bij het in- en uitladen in de gaten moet houden. Er loopt ook altijd beveiliging, maar toch is er in het verleden al diverse keren spullen uit auto's verdwenen, 1 keer zelfs een auto met inhoud. Dochter kwam ook al snel daarna, lekker samen koffiegedronken en om half 12 de auto in, gelukkig niet veel file tegengekomen, dat is wel eens anders geweest. In Arnhem aangekomen, eerst natuurlijk ons gemeld, koffie en een lekker broodje gezond in het restaurant boven gehaald, het naamkaartje in de badges gedaan en vastgemaakt aan de kleding. De eerste spullen, met de kleden voor de tafel uit de auto gehaald en dochter is begonnen met het aankleden en ik heb de auto verder gelost, we stonden best wel een eind uit de buurt, maar voor de deur was het zo'n druk gedoe, dat ik dacht, dan maar een stukje verder lopen. Rond 4 uur was alles ingericht en kon ik even lekker rondlopen en kijken en kleppen met de andere standhouders ;-) tot om 5 uur de beurs voor de bezoekers openging. Ik had een thermosfles met heet water bij me, want we mochten geen Senseo en/of waterkoker meenemen, anders werden we van de beurs verwijderd. Zal wel met het stroomverbruik te maken hebben. Ik heb toch een Senseo zien staan, niet eens verstopt maar in het volle zicht en er werd niets van gezegd en daar heb ik dan toch een beetje de p over in, het ding stond ook vlakbij een pad waar ik tig keer langs kwam.
Vrijdagavond is het altijd heel erg rustig omdat het alleen voor publiek is met een weekendkaart, kon ik dus nog even overal rondkijken. Er was ook iemand met de Spaanse Miniaturas, nieuwe en oude en ik heb er een paar gekocht, er staan zulke mooie dingen in, jammer dat soms de foto niet van zo'n goede kwaliteit is, maar wat er dan op die foto staat is om te watertanden.
Zaterdag is altijd een drukke dag, 's morgens kwamen we op het nippertje aan, we hadden vanaf de rijksweg ineens file tot aan de Rijnhal, de brug werd schoongemaakt. Erg lastig was dat, een stukje waar we normaal 10 minuten over doen, hadden we nu een half uur voor nodig. Ik kon nog even rondlopen, want we stonden helemaal achteraan in de hal. Ik heb m'n bestelde workshop opgehaald, ik maak hem veel minder oud, want ik vind dat je een baby niet in zo'n verroeste wieg laat slapen, maar ik vind het model helemaal geweldig. Ook kreeg ik van Sylvia een workshopje kado, dat ligt er naast.
Ik had in het voorbijgaan ergens een mini sneeuwpopje voor bij m'n verzameling gezien en was er meteen verliefd op. Ik snel m'n knip opgehaald en het glazen popje gekocht, vind het zo'n schatje. Het was bij dezelfde mevrouw, waar ik jaren geleden een koffie- of theepot gekocht had in de vorm van een sneeuwpopje en dat wist ze nog. Zulke ontmoetingen zijn altijd leuk. Daar ergens in de buurt stond ook een Engelsman en die had mooie tuinmeubeltjes van ijzer, ze konden echt inklappen, ik vond het helemaal geweldig, zag er zo prachtig uit, mooi gelakt, net echt.
Zondag is het altijd een rustige dag en ik was van plan om eens flink te shoppen, ik had zulke mooie en leuke dingen gezien. We gingen rond half 9 van huis en we reden bij Utrecht toen ik m'n badge op wilde doen. Ja pech, ik had m'n schoudertas met m'n badge, knip, autopapieren, fotocamera en de hele hap (gelukkig niet de kas) thuis laten staan, we waren al te ver om terug te gaan, dus nou ja, dan maar zonder, alleen erg jammer dat ik nergens een foto van heb. Zonder badge mag je er eigenlijk niet in. maar ja dochter had hem gelukkig wel en inmiddels kennen ze me wel. Bij de organisatie gemeld en later een nieuw naamkaartje opgehaald. Het komt natuurlijk altijd wel goed, maar het is zo'n gedoe. Dus heb die dag van de bedeling geleefd ;-). Ik heb nu geld over voor volgend jaar. Alle spullen staan inmiddels weer op z'n plek en ik ga straks lekker met een bakkie op m'n gemakkie de poppenhuisbladen bekijken.


2 opmerkingen:

  1. Zo dat was een heel avontuur zo te horen!
    Die mooie spulletjes zijn er volgend jaar ook vast wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor al die miniatuurtjes, ook dat sneeuwpopje. Volgende keer dan maar wat meer maar wel een beetje sneu als je niks bij je hebt en lekker had willen inslaan. Wat in 't vat zit verzuurd niet moet je maar denken. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen