donderdag 11 november 2010

Engeltjes

M'n engeltjes kunnen ook de boom in :-). De onderste is gemaakt van een van de vele hangers die aan een soort gordijnkoord hing (ooit gekocht bij de Action met het het idee, die kralen en kapjes komen ooit nog wel eens van pas), het sierkapje was goudkleurig en die heb ik met beits creme gebeitst en het kopje is een kraal uit de voorraad. Het vleugeltje is van origine een half maantje geklost in netslag, maar was aan de saaie kant, nu is het veel leuker. De andere hanger heeft vleugeltjes van een patroontje uit een oude lace-expres en het lijfje en kopje is afgesloopt van een kransje voor een kaars, jaren geleden gekocht bij Xenos.
En dan nog iets wat ik vergeten was :-), op de handwerkbeurs had ik ook een tafeltje gezien met daarop het boekje Baretten breien en een heleboel voorbeelden van gebreide baretten. Het boekje heb ik gekocht en inmiddels een proefbaret gebreid. En ik vind het leuk werk, er zullen er wel meer volgen, of ik ze draag is een tweede. Heb een hekel aan dingen op m'n hoofd, maar wanneer het hard vriest en ook nog waait, zo'n gemene Noordoostenwind, wil ik wel hier in de polder.

5 opmerkingen:

  1. ze zijn toch wel erg leuk Marian die engeltjes
    niet zoek laten raken hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Marian, je engeltjes. En die baret is superrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geklost, kan het jammer genoeg niet goed meer zien.
    Mooie baret, jij bent net als mij dus ik draag ook nooit wat op m'n hoofd en als het echt koud is heb ik een capuchon op want je komt dan toch niemand tegen. Als je een muts op hebt hoor je niks en ik wil alles horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je engeltjes en je baret zien er weer goed uit ...

    BeantwoordenVerwijderen