zondag 5 december 2010

Lopend buffet

Het nadeel van het wonen in de polder is toch wel het aantal muizen wat binnenkomt zo gauw het gaat vriezen. Ze komen binnen via de loopplank en dan slaan ze links af, achter de ijzeren strip langs en dan zijn ze achter het keukenblok. Dan kunnen ze daar weg langs het fornuis of langs de vaatwasser. De katten weten dat en als het dan gaat vriezen, ligt er een bij het fornuis en de andere bij de vaatwasser op de loer. Dan lopen de muizen zo letterlijk de bek van de katten in en die amuseren zich prima. De eerste avond van heel koud weer waren het er 3 binnen het halve uur. Ruimt wel op en gelukkig heb ik verder weinig last van de muizen.
Ik zie nu ook op de foto dat de boot er weer vreselijk uitziet aan de onderkant, maar het heeft geen zin meer om er iets aan te doen, want de bovenbouw wordt toch afgebroken, komt natuurlijk ook dat het nat is en dan lijkt het veel erger.
Gisteren had ik de pech, toen ik naar buiten stapte dat ik door de loopplank zakte, nou ja niet door de loopplank, maar de bevestiging waar hij aan vastzit brak aan 1 kant af. Ook dat heeft geen zin meer om te maken voor die korte tijd. Gelukkig lagen er in het huisje een heleboel korte stukjes balk, overgebleven van het op maat zagen van de gordingen (voor het schuine dak) , dus die er onder gestopt, er moet er nog eentje onder, de sneeuw is daar inmiddels weggesmolten, dus ligt het wat lager :-)
De mannen hebben gisteren nog wel gewerkt aan het dak, er zit dus weer een gedeelte van de gordingen op, maar het was zo erg koud dat ze bevriezingsverschijnselen aan de handen kregen en even na twaalf uur zijn ze gestopt. Ik had al eerder gezegd dat ze er maar mee moesten kappen, dat het geen doen was in die sneeuw, maar ze zijn toch nog een poosje doorgegaan. Het zijn wel bikkels hoor.

Ik heb vorige week wel lekker gehobbyd, vond het veel te koud om in het huisje te gaan schilderen en sausen, dus ben lekker thuis gebleven. Heb in het miniatuur geknutseld, bestemd voor een kerstswap, dus kan het nog niet laten zien, dat komt later en ik heb eindelijk de groen gemeleerde BFL lontwol gesponnen, die had ik een hele poos geleden geverfd en lag nog steeds op me te wachten. Het weegt totaal 95 gram en is 300 meter lang. Het is Navajo getwijnd en weer met Z-twist. Ook heb ik weer 2 paar werksokken voor schoonzoon gebreid, maar daar laat ik geen foto van zien, het zijn weer van die "geitewollen" sokken geworden, dus niets nieuws onder de zon. :-)


4 opmerkingen:

  1. Hier zijn ook wel muizen, maar we hebben zo'n staaf in de grond en die maak geluidjes en kunnen we ze redelijk op afstand houden.
    Zo met die sneeuw schiet het niet erg op en het loopt ook zo lekker in.
    Mooie wol. Super kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi wolletje weer........en met die kou in het huis werken brrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heb je poesen Marian, dan ben je zo van de muizen af. Vind het niks hoor die buiten beesten binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi garen! Ik ben dol op dat soort kleuren.
    En die muizen, je dat hebben wij hier ook. Ik schrik er niet meer van. gelukkig hebben wij ook een perfecte muizenjager, onze Mies.
    Buiten wonen zonder kat(ten) is een eenzaam bestaan.

    groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen