zondag 26 december 2010

Noordpool

Wanneer ik de deur uitstap is het net of ik ineens op de Noordpool beland ben, Canada mag ook, daar doen ze ook niet zuinig met sneeuw. Ik heb weleens meer veel sneeuw meegemaakt, maar zo extreem nog nooit. Zelfs voor Hollandse begrippen is dit zeer ongewoon. Je ziet amper de kliko nog staan.
De sneeuwschuiver is vrijdag nog wel geweest maar dat was in het begin van de avond. Voor mij te laat om de versboodschappen in huis te halen. Maar het was geen probleem, heb altijd genoeg in huis aan afbakbrood, broodmixen, allerlei potjes en blikjes en veel houdbare dingen, ook voor op brood en natuurlijk van alles in de vriezer, ook wel groente en wokgroente, maar dat is dan natuurlijk niet echt vers meer, maar bevroren. Wanneer je in de polder woont, moet je wel op alles voorbereid zijn, vooral 's winters, dat blijkt nu wel weer. Heb net weer een smal paadje gegraven want ik had nog niet genoeg weggeschept en er is vannacht weer een centimetertje bijgevallen. Het kan niet op deze winter. We hebben zelfs de auto maar op de brug bij het huisje gezet. Ik hoop dat het nu uitgesneeuwd is want ik heb er schoon genoeg van!!!!!!! Sorry Syl, ik vind het ook razend jammer dat het niet bij jou gevallen is. :-)

2 opmerkingen:

  1. Ja op t'laatst verveeld het wel. Maar het heeft ook wel weer wat en de berichten verwachten toch nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden in West Zeeuws-Vlaanderen voor het eerst sinds 1981 een witte kerst. Ik heb er erg van genoten.
    De weg is ligt ook hier in de polder heel slecht. Wordt eigenlijk niets aan gedaan. Voorzichtig zijn dus. Nog een aantal dagen en ik denk, dat de witte wereld hier weer is verdwenen.
    De wind is om en komt over zee, dus brengt wat hogere temperaturen. 1-2 gr. boven nul en vanmiddag in het zonnetje zelfs meer.

    BeantwoordenVerwijderen