maandag 6 december 2010

Uiennet


Gisteravond zag ik op het prikbord van de breipagina een afbeelding van een ouderwets uiennet. Ik vond het helemaal geweldig en heb om het patroon gevraagd en dat heb ik gekregen. Gisteravond meteen op zoek naar katoen en ik had nog een hele grote klos met vissersgaren. Met haaknaald nr. 2,5 is het een perfecte combinatie. Het vissersgaren heb ik een hele tijd geleden van mijn buurvrouw gekregen, haar moeder handwerkte ook veel en die is een paar jaar geleden overleden en heb ik de breinaalden en de katoenen garens gekregen en zoiets komt altijd wel van pas. :-) Terwijl ik aan het haken was (ging wel heel erg laat naar bed :-o ) en het patroon van de bodem tevoorschijn kwam, kwam het me wel bekend voor. Ik wist dat ik zoiets pas nog had gezien en ja hoor, het rechter kleedje had ik nog. Geen idee hoe ik er aan kom, misschien van bij ons thuis of bij manlief thuis vandaan, zal eens aan m'n zus vragen of die het herkent. Vond het een heel mooi soepel garentje en had het idee om het uit te halen en voor het poppenhuis te gebruiken, maar kan het niet over m'n hart verkrijgen om het ook daadwerkelijk te doen, dus het zit nog steeds in het mandje met de-niet-weg kunnen-doen-dingen, wat ik pas geleden nog had nagekeken of er al iets van weg kon.

1 opmerking:

  1. je bent al mooi opgeschoten.veel plezier met de rest van je netje.

    BeantwoordenVerwijderen