maandag 17 januari 2011

Breiwerk en een klein beetje nostalgie

Allereerst een updeetje van de meebreisjaal, het is de bedoeling dat ik nu alles in spiegelbeeld herhaal, maar omdat ik dunnere wol en breinaaldjes heb gebruikt, vind ik de mijne nog niet lang genoeg en ga nog even op zoek naar een paar patroontjes die erbij passen om de sjaal op lengte te krijgen.
Deze dishcloths kwam ik tegen bij de Drops site met gratis patronen en omdat ik nog iets zocht om m'n kunststof serviesdelen mee af te wassen is dit een leuk beginnetje, heb er aan twee natuurlijk niet genoeg, maar er volgen er meer, het is natuurlijk echt Amerikaans, op Ravelry kwam ik nog honderden modellen tegen, voor elk seizoen en feestdagen. De afwasborstel is geen optie want je krijgt er best wel krassen van en dat vind ik zo zonde, dan is dit een goede oplossing. In de vaatwasmachine gaat het er helemaal niet uitzien, dat is toch een nadeel, maar ik vind het zo'n leuk setje, dus het ongemak neem ik maar voor lief. Het was een uitverkoopje anders had ik zoiets onpraktisch natuurlijk nooit gekocht, maar kreeg 4 sets voor de prijs van 1 set en dat wilde ik niet laten lopen.
De Gelderse muts voor de Kika beer is ook af en het ziet er best grappig uit, Kan alleen niet zeggen dat hij geen koude oren meer heeft :-) nu de rest van de kleding nog.


Bij het opruimen van een kast kwam ik dit weer tegen, dit is een setje borrelbekertjes wat altijd meeging met mijn schoonouders wanneer ze gingen kamperen. M'n schoonvader dronk uit het bekertje altijd z'n borreltje. Hij is in 1976 overleden en daarna kreeg ik dit setje van schoonmoeder. Heb het toen in een grote bak met nog meer rommeltjes gestopt en eigenlijk nooit meer naar gekeken, maar nu de verhuizing toch in zicht komt, wordt alles nagekeken en weggedaan of toch nog bewaard. De andere bekertjes zijn nog nooit gebruikt, het papiertje zit er zelfs nog omheen. Dit blijft natuurlijk bewaard
.


5 opmerkingen:

  1. geweldig zo'n herinnering!
    Je sjaal wordt prachtig trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marian al die herrineringen, en de sjaal word ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor de sjaal en de beremuts. Die bekertjes heb ik ook en de pennenhouder komt mij ook bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Johanna, in dat etuitje ernaast horen de bekertjes, het is te klein om er een pen in te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht in eerste instantie hetzelfde als Johanna want ik heb idd vroeger ook zo'n etui gehad, maar dan voor potloden en pennen.
    Maar met die bekertjes ernaast begreep ik dat het kleiner moest zijn.
    Wel een leuke vondst!
    En je sjaal ......schitterend!
    Wat kun jij toch mooi breien!

    BeantwoordenVerwijderen