zaterdag 22 januari 2011

Cupcakes

Samen met dochter heb ik ons opgegeven voor een cursus taart decoreren. Maar omdat dat pas in maart is en ik niet zo lang wilde wachten, ben ik vast begonnen met oefenen :-) Ik had nog zat mallen en andere gereedschapjes in huis. Marsepein en kleurstof in huis gehaald en bovenstaande cupcakes zijn redelijk gelukt, het hartje van de margriet is nog niet mooi, ook daar heb ik een malletje voor, maar dat zag ik zo gauw niet, dus dat dan maar even uit het losse handje balletjes gerold en platgedrukt.
Voor deze cupcakes heb ik dunne plastic mallen op een velletje gebruikt, maar dat werkt niet handig, niet zulke mooie randen als met uitstekers en omdat het van die dunne velletjes zijn, kan het teveel ook niet met een mesje afgestreken worden, dus deze zijn wat minder. Ik heb ook nog van die harde kunstof mallen en ik denk dat die beter werken. Gelukkig zit ik goed in m'n troepjes. Ze zijn bijna allemaal nog nieuw in de verpakking. Toen ik jaren geleden stopte met roken, mocht ik van mezelf het geld dat ik uitspaarde besteden aan dingen die ik leuk vond. En dat waren hobbyspullen en boeken. Aangezien ik best wel veel rookte, had ik zo'n 70,00 gulden per week te besteden, toen dacht ik nog veel met klei te gaan werken, maar dat is niet echt iets geworden. Nu komt alles mooi van pas en wat je maakt neemt niet veel ruimte in, want je eet het lekker op. :-)

4 opmerkingen:

  1. Ze zien er zo leuk uit. zonde om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank jullie wel en ze zijn al op, ze smaakten lekker. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, jammer dat ik al zoveel hobby`s heb.

    BeantwoordenVerwijderen