vrijdag 7 januari 2011

Het eerste logje in het nieuwe jaar




heeft even op zich laten wachten, het griepvirus was mijn deur dit jaar niet voorbijgegaan. Bovenstaande foto's heb ik nog net kunnen nemen voor ik steeds zieker werd. Het is de bedoeling dat het een nette keuken gaat worden en daar is op de foto nog niks van te zien. Hoe het er nu uitziet weet ik ook niet, ik ben niet meer in het huisje geweest, maar ik denk dat het nog niet veel verder is. De leidingen moesten namelijk ook nog verlengd worden en een stopcontact moest hoger geplaatst worden.


Op breigebied heb ik wel wat dingen gedaan, zoals een kerstboompje gebreid, maar daar moet ik nog een bos draadjes van afwerken en hij moet ook nog gevuld worden en daar heb ik vulkorrels voor nodig en die had ik niet. Het blijft dus zo maar tot volgend jaar liggen, neemt het ook niet zoveel bergruimte in beslag. :-) Daarnaast ligt een kniekous voor schoonzoon, heb ik ook al tig keer uitgehaald en veranderd, komt omdat hij niet zo groot is en van die klapkuiten heeft (zelf noemt hij ze ballonkuiten :-)) Deze past redelijk, alleen het boordje is nu weer te ruim, dus dat weer aanpassen en dan kom ik al een eind in de goede richting. Maar wanneer het eenmaal goed past, hoef ik nooit meer te meten, :-) dan brei ik achter elkaar kousen voor hem.

En de meebreisjaal begint ook leuk te groeien, het eerste bolletje is bijna op. Morgen weer een nieuw patroontje erbij.




3 opmerkingen:

  1. Marian ziek eerst goed uit meis en dan de troep wel weer.
    Wat een mooi sjaal en de klapkuitsokken vind ik ook gaaf :):)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moet eerst overhoop voor het mooi gaat worden. Ben je weer aardig op geknapt? Klapkuitsokken leuke benaming. En je sjaal wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van de week maar eens op je gemak kijken Marian, zoveel te verder zijn ze. En die speciale sokken, als dat boord kleiner is, krijgt ie het dan wel over zijn kuiten?

    BeantwoordenVerwijderen