woensdag 16 februari 2011

Rolstempels

Tussen alle verf en andere klussen door heb ik gisteren even op m'n gemak gewinkeld bij Blokker en Xenos. Bij Blokker had ik voor manlief een scheerapparaat en voor mezelf een DVD- tje wat zich afspeelt in Australië in de tijd dat er Engelse gevangenen geloosd werden. Bij Xenos was het nog leuker, heb daar een paasbakvorm voor verschillende cake-jes gekocht. Het totaal plaatje van die verschillende cake-jes aan elkaar vormt dan een ei. Leuk om de decoreren tegen die tijd. Bovenstaande rolstempels heb ik daar ook gekocht, leuk om een fondant- of marsepeinlint langs een taart te maken.
In de afgelopen maanden heb ik al van een heleboel boeken afstand gedaan, maar ik ben er nog lang niet. Ik ben een hele fervente boekenverzamelaarster over van alles en ik lees heel erg graag. Ben ook een poos lid geweest van de bibliotheek, maar vond het veel te lastig, behalve de abonnementskosten en de eigen bijdrage van ieder boek kwam er ook vaak boete bij omdat ik te laat was. Eigen schuld zullen jullie wel denken, is natuurlijk ook zo. Maar omdat ik op een dorp woon, is de bieb maar beperkte uren per week open en dat is heel erg lastig, want zaterdag wanneer alles hier aan het werk is heb ik geen tijd en doordeweeks vooral 's winters wanneer het glad is, ga ik de weg niet vaak op, rij ook niet 's avonds in het donker omdat ik nachtblind ben. Er vallen dan al een heleboel uren af.
Bij Bol kwam ik de E-reader tegen in een voordeelbundel en die heb ik gekocht. Het is een hele eenvoudige zonder licht en in zwart-wit. Voor mij werkt hij prima. Ik was natuurlijk niet handig genoeg om alles in te stellen en te downloaden, maar gelukkig heb ik een wizz-kid :-), die heeft hem mee naar huis genomen en alles voor me in orde gemaakt. En als extraatje heeft hij er nog eventjes drieduizend boeken op gezet voor me. Wist niet eens dat hij die had :-)
Heb ik nu een heleboel boeken weer terug, niet allemaal, kan eigenlijk ook niet, maar hoop die in de toekomst toch weer te krijgen. Ik heb wel de vier boeken over Joop ter Heul van Cissy van Marxveldt er op staan. Maar bijvoorbeeld Leni Saris en streekromans staan er niet op, maar wel heel veel anderen, dus heb voorlopig toch wel veel te lezen tussen alle klussen door. Ik ben er in ieder geval wel uit welke boeken blijven en welke niet. Alle hobby-brei- en kookboeken en bladen blijven. Ook de oude kinderboeken die ik verzameld heb, die blijven ook, zoals natuurlijk Jantientje en het vervolg Jantientje en Ko, gaat over een paar schipperskinderen in de tijd dat de schepen nog met zeilen voeren. En dan natuurlijk de Zilveren scheepjes, dat gaat over een kind (ongeveer 11 jaar geloof ik) wat in de oorlog ondergedoken zat en op zoek gaat naar z'n familie, het enige wat hij heeft zijn knopen met zilveren scheepjes erop. Zo heb ik nog meer van die oude boeken en die blijven!!!!!!!
Nog even een kleine kanttekening, m'n geheugen speelde me een beetje parten. Zeker teveel boeken over de oorlog gelezen de laatste tijd. Het jongetje uit de Zilveren scheepjes is helemaal geen onderduikertje. Het is een kind wat een spoorwegongeluk overleefde en als jongetje van ongeveer 1 jaar gevonden werd en niet van een van de overlevenden was.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd of je de 'boeken' nu ook gaat lezen. Het lijkt me zo ongelooflijk anders dan een echt boek en ik ben dan ook erg benieuwd naar je ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die stempels, en wat een vondst die e reader! Kun je de letters ook groter zetten op zo`n ding? En die boeken haal je die van internet? Ben ook benieuwd naar je ervaring met dat ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stempels zijn helemaal te gek Marian, dat wordt weer een ritje Xenos dus!
    Maarten heeft ook een e-reader, bevalt hem uitstekend, scheelt een zwaar boek op je buik als je in bed ligt te lezen!;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke stempels en een e-reader is erg handig lijkt mij. Mijn schoondochter heeft ook net 1 voor haar verjaardag gehad. Zij leest ook erg veel.

    BeantwoordenVerwijderen