vrijdag 25 maart 2011

Val

Gisteravond was ik met schoonzoon in het huisje, die was bezig aan de sierplank bij de schouw. Die moest ingekort worden en aangepast, maar het hout had hier en daar zulke slechte plekken, dat er nieuw hout bij moest om het te bevestigen. Was niet zo mooi en terwijl we naar de restjes afvalhout stonden te kijken om te zien of er nog wat mee kon, zei schoonzoon: Eigenlijk moesten er wat van die sierstukken van dat donkere hout op. En terwijl hij het zegt kijken we elkaar aan en ik zeg: Jaa, die zijn er wel. Schoonzoon zegt ook: Jaa, die zaten bij een deuropening, heb je die nog. Toen ikke weer: Jaa, maar moet effe denken waar, C. wilde ze weggooien, die vond het maar vreemd dat ik die oude dingen wilde bewaren. Heb ze pas nog gezien, maar zitten in een doos. Ga effe in de schuur kijken.
Ik loop de schuur in en ja hoor, ik zie de doos staan met de spullen die uit de slaapkamer komen en daar lagen ze bij. Ik ga met die dingen naar binnen, geef ze aan schoonzoon, even bekijken hoe ze moeten komen, eigenlijk zijn ze net een paar centimeter tekort.
Schoonzoon wilde nog koffie, ik had nog een half bakje koffie en loop richting keuken met de bekertjes, schoonzoon er achteraan, ik stap over de compressor en helaas, ik tilde m'n voet niet hoog genoeg op en daar ging ik. Schoonzoon riep nog: Ho, ho, ho. Maar dat hielp ook niet echt, ik landde op m'n buik, nog steeds de bekertjes vast, de mijne was wel meteen leeg :-).
Ik mankeer niet, alleen een klein schaafwondje op m'n hand en ben nu een beetje stram in de spieren :-) M'n spijkerbroek was ook nog heel, dus het viel weer mee.
Schoonzoon heeft wel een paar keer gezegd: En dan de bekertjes gewoon vasthouden hè.
Straks even foto's van de schouw maken voor het verschil later.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat het mee viel... en dat je niks heb gebroken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha..ja ik weet het zo ben ik ook wel eens gegaan en toch moet je er dan om lachen he ,als je ziet dat het niet al te ernstig is.
    Je zal zeker wel stijf zijn vooral omdat je krampachtig die bekertjes vasthield...gelukkig niks kapot en kon je er om lachen. Fijn weekend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh Marian...... je hebt dus geluk gehad!
    Wel goed dat je die bekertjes vasthield, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi, gekke reactie is dat toch. Ik ben wel eens de trap af gebolderd met de wasmand klemvast in de armen

    BeantwoordenVerwijderen