maandag 18 april 2011

Binnen en buiten

En ik begin met een foto van buiten, de kroosjesboom staat weer in volle bloei, dus dat wordt weer smullen van de zomer. Ook zal ik dit keer niet vergeten een paar pitten op te sturen N. en S. , ik kwam ze met de verhuizing tegen, netjes nog in gripzakjes verpakt (schaam, schaam, schaam).
Er worden lampen opgehangen

onder supervisie van A. M'n glasservies vanmorgen afgewassen en in de vitrinekast gezet. Ben er nog steeds best wel trots op. Vroeger, heeeel vroeger zelf bijeen gespaard. Iedere maand een of twee glazen gekocht bij een antiekwinkeltje, die ze voor me had weggezet. Prima service was dat toen.
Ook de kan van oma, hoewel zus denkt dat hij niet van oma was maar van onze moeder, ik weet het dus niet zeker. Erachter en ernaast staat het restant van het glasservies van onze moeder. Onze vader heeft het verhaal heel vaak verteld dat na een verjaardag de glazen netjes op een blad weer naar de kast gebracht werd, er dreigde een glas er vanaf te vallen en om dat te redden, liet mama het hele blad vallen, er was dus niet veel glas over. De twee likeurglaasjes ervoor zijn nog van de vorige bewoner van de boot. Die was alcoholist en werd nogal eens opgenomen, we hebben toen de boot van zijn zaakwaarnemer kunnen kopen en de familie heeft eruit gehaald wat ze wilden hebben en de rest laten staan, toch leuke gegraveerde glaasjes er aan overgehouden.

2 opmerkingen:

  1. O, ik geniet zo van je verhalen. Leuk om te lezen hoe je stap voor stap van je huis een thuis maakt!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen