vrijdag 29 april 2011

Breinaalden en wol

Omdat ik nog steeds m'n box met breinaalden niet kan vinden, heb ik een setje KnitPro Spectra breinaalden bij m'n favoriete wolwebwinkel Wolhalla besteld en omdat het toch hierheen kwam, meteen maar een paar bollen sokkenwol uit de bollenbak gezocht. Links ligt Opal schafpate en er boven OnLine Harlekijn, wordt helemaal vrolijk van die leuke kleurtjes.
Vanavond was er ook wat consternatie, het was wat gaan waaien en 1 van de lijnen van de nieuwe boot was losgegaan, ik zag hem zo dwars gaan liggen. Gauw gebeld en G. heeft allerlei hulptroepen gemobiliseerd. Ook een boot die voorbijkwam heeft geassisteerd en gelukkig ligt hij weer vast, dit keer goed en niet met zo'n Peppi en Kokki touwtje. ;-)
Hier in de keuken heb ik een gewone oven, de magnetron heb ik meegenomen hier naar toe, maar ik had op de oude boot ook een combi-magnetron waar ik altijd m'n vlees en vis in grillde of roosterde en daar was hier geen ruimte voor.
Ik miste die oven toch echt wel, meer zelfs dan ik had gedacht en ik wil niet m'n gewone oven voor vlees enzo gebruiken, want ik vind het zo'n werk om hem daarna schoon te maken. Dus heb ik van de week bij de Marskramer, waar hij in de aanbieding was, een halogeen oven gekocht. Ik heb daar vanavond gehaktbrood in klaargemaakt en het bevalt me prima. Nadat het gehaktbrood klaar was, heb ik er water en afwasmiddel in gedaan en met het wasprogramma 10 minuten aangezet en het rooster was zo schoon te maken en de glazen "kom" ook, hij kan ook in de vaatwasser, maar die was vol en zo ging het ook makkelijk. Heb er geen spijt van, morgen weer wat anders uitproberen. Wat ik ook niet onbelangrijk vind, hij is zo op te pakken en ergens in een kast te zetten wanneer hij niet gebruikt wordt, dat hoefde ik met m'n combi-magnetron niet te proberen. :-)

2 opmerkingen: