zondag 24 april 2011

Half paasei

Na alle aanloop gisteren, eindelijk gisteravond biscuitbeslag gemaakt, heerlijk die mixer, lekker laten draaien en inmiddels iets anders gedaan :-) Het recept had ik op internet gevonden, lekker makkelijk met biscuitmix die ik had gehaald.




Ik had me alleen wel een beetje op de hoeveelheid verkeken, eerst dus de paasbakvorm van Xenos gevuld in de oven gezet, had nog beslag over, dus dan nog maar een paasbakplaat ingevet en gevuld, wordt eentonig, had nog meer beslag over, dus nog maar een vorm ingevet en gevuld, dit keer een gewone rechthoekig broodjesvorm. Hehe, eindelijk het beslag op, ik heb nu wel heel erg veel biscuit om de vullen en te decoreren. Een gedeelte heb ik al in het vriesvak van de oude koelkast gedaan, makkelijk voor later.




Ik was al lekker bezig geweest vanmorgen, maar het zal wel door de warmte gekomen zijn, de marsepein bleef plakken en er was niet meer mee te werken, dus die maar een poosje in de koelkast gezet om te koelen en in de hoop dat het daarna wel beter zou gaan.




Na een half uurtje in de koelkast ging het inderdaad een stuk beter en ben verder gegaan met decoreren. Ik ben na 4 stukken gestopt want dit is ongeveer voor 8 personen, een half stuk is eigenlijk al teveel voor ons, al die botercreme en marsepein vult best wel en is erg machtig. Dus kan de rest beter bewaren en later doen, dan het over een paar dagen weg te gooien (nu mis ik toch wel een vriezer). De bovenste stukken heb ik vrij rustig gehouden, de bloemenmand vond ik heel leuk om te doen, de uitsteker van het mandje is een koekjesuitsteker van een paar jaar geleden, bij Xenos rond de pasen gekocht, samen met nog meer paasuitstekers.








1 opmerking: