vrijdag 22 april 2011

Heerlijk buiten

Vandaag heerlijk geluierd en de hele dag buiten gezeten. Was het niet van plan, maar de hele dag kwamen er mensen aanwaaien, reuze gezellig, alleen is het werk van vandaag blijven liggen. Maar och, morgen weer een nieuwe dag. Onze oude eettafel uit de boot hebben we nu hier voor buiten, er zaten van die geplastificeerde platen op, die zijn er nu af, ik ga de gaatjes nog dichten, het blad schuren, dan in de witte transparante buitenbeits zetten en het onderstel in de hamerslag verf, heerlijk zo'n oude grote tafel. Helaas past hij hier niet binnen, maar ben blij dat ik er niet meteen al afstand van hoef te doen. :-) De tafel is nog van de vorige bewoner van de boot, hij had toen van die dunne zwarte (zestiger-jaren) pootjes en stond erg wankel, manlief heeft van een oude metalen antennepijp een nieuw onderstel gemaakt en het is nog steeds een stevige tafel. Hoop dat hij nog een paar jaar meegaat, we hebben er zulke leuke en gezellige uurtjes aan doorgebracht met de kinderen (aan elke kant van de tafel een kind, de buis in het midden voorkwam dat ze elkaar stiekum schopten ;-) en met vrienden. Met mooi weer 's zomers ging hij 's morgens regelmatig naar buiten en 's avonds weer naar binnen, later ging dat niet meer omdat we ander meubilair kregen en de tafel niet makkelijk meer naar buiten gesjouwd kon worden. En nu heb ik hem weer buiten, alleen permanent :-) We hebben ook hier voor het eerst samen buiten gegeten en ik dacht een lekker lange avond buiten door te brengen, maar jammer genoeg begon het na het eten te regenen, dus dan maar bloggen, is ook leuk. Ennnnnnnn ik krijg weer een beetje de tijd om m'n favo blogs ook weer te lezen, heb nog een boel in te halen wat dat betreft. Heb vanmiddag ook nog even gauw een foto van de oude bak genomen, dus dat hoofdstuk kunnen we nu afsluiten.

Wilde ook nog een leuke paastaart maken met de vorm die ik een hele poos geleden bij Xenos had gekocht, maar ik kan m'n plastic taartbox niet meer vinden, ik heb er twee, maar zijn allebei zoek. Dus kan er wel eentje bakken, maar heb dan niks om hem in te bewaren en zo los op een bord vind ik ook niet echt handig, zeker niet met die 2 rovers van katten die ik hier heb rondlopen, dus maar even kijken hoe ik dat ga oplossen (nieuw kopen vind ik geen optie, dan heb ik straks 3 van die dingen).





1 opmerking:

  1. Mooie tafel inderdaad. Goh dat het bij jullie heeft geregend. Hier geen drup. Ik zet de taart altijd op een bord in de koeling. Slagroom doe ik er pas op als we er van eten, dat neemt vaak geurtjes over. Fijn paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen