dinsdag 19 april 2011

Stoom

Dit is de helft van de schuur met de dozen die nog uitgepakt moeten worden. Foto op verzoek van M. die dacht dat ik al bijna klaar was :-) de grapjas.
Toen ik daar was zag ik meteen dat manlief even geprobeerd had wat extra ruimte vooraan te creëren. Was ik niet blij mee, de dweilstokken, opstapje, wasrekken en knijpers had hij ergens naar achteren "gegooid", die dingen stonden vooraan en zo voor het grijpen omdat je dat toch steeds nodig hebt. Gelukkig was hij er niet, want de stoom kwam uit m'n oren. Inmiddels staat het weer vooraan en heb ik de dweilstokken maar mee naar binnen genomen, net als de knijpers. Mannen missen soms het denkgen voor dat soort dingen. De doos met electrisch keukenspul waaronder het broodrooster heb ik ook geleegd, het brood staat nu te roosteren en dat ruikt zoooo lekker. De plek waar het komt te staan is ook al gereserveerd, dus straks kan hij zo op z'n plek :-)

Een paar weken geleden had ik van de buurvrouw een pakket gekregen om een kussen van te breien, omdat ik tijdens de vakantie voor de kippen gezorgd had, compleet met rondbreinaald nr. 8. Nou is dat helemaal geen prettige naald om mee te werken, maar zo lang ik m'n KnitPro naalden (netjes bij elkaar gepakt in een plastic hobbybox)nog niet gevonden heb gebruik ik deze wel, ik heb al 1 kant af en ben aan de andere kant begonnen.


De afgelopen weken heb ik soms een blokje voor de Sock Yarn Blanket, afgekort tot SYB gebreid en er aan vast gemaakt. Gelukkig zaten m'n houten naalden in een blikje en die had ik in een doos voor de woonkamer gedaan en die was daar ook netjes neergezet. Het is wel een grappig gezicht al die kleurtjes en zal ook best wel lekker warm zijn. Leuk karweitje voor buiten.








2 opmerkingen:

  1. Mannen je kan er niet zonder maar soms,,, ik begrijp het heel goed, al hoe goed ze het soms ook bedoelen. Met de rondbreinaald is wel wennen. Ziet er goed uit allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach.., mannen met hun logica.. Alles went, behalve een vent denk ik dan.
    Dat je nog tijd hebt kunnen maken voor een breisel... Toch wel lekker om zo even te ontspannen, anders blijf je aan het werk!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen