maandag 16 mei 2011

Haakwerk

Het eerste beginnetje is er, ik heb nu 1 motief af van de gordijntjes. Voor 1 raam, zonder het zijraampje, moet ik 3 motieven haken, er gaan 2 bolletjes katoen van 50 gr. in 1 motief.  Het patroon van het gordijntje is origineel met puntjes, maar aangezien ik geen puntjes wil heb ik het opgevuld met lege hokjes. Makkelijk als ik het bij nader inzien te kort vind, kan ik altijd  rijtjes lege hokjes aan haken.

Dit was mijn eerste poging, maar ik vind het veel te lang worden, het zou wel geschikt zijn voor de raampjes van het klompenhok, maar weet nog niet of ik daar wel gordijntjes wil, dus het blijft nog even zo liggen, uithalen kan altijd nog.

Het garen wat links ligt is van de Wibra, de 2 blauwe zijn van Zeeman en die aan re rechterkant zijn bolletjes (50 gr. per stuk) sokkenwol van de markt. Ik ben gek op al die kleurtjes. Wat ik met het harige spul ga doen weet ik nog niet, maar er komt vast wel iets op mijn weg en dan heb ik het wel lekker in mijn stash liggen :-)

4 opmerkingen:

  1. Je bent weer lekker aan het haken..! Leuk hoor, gehaakte gordijntjes; had ik ook in ons vorige huis. SOms hoort dat gewoon bij een huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral die bonte bolletjes zijn heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou ook zo van veel kleurige bolletjes wol zien liggen :-))) succes ermee !

    BeantwoordenVerwijderen