zondag 5 juni 2011

IJs, summer en help

We hebben een nieuwe vrieskast en daar zat iets in waarvan we eigenlijk eerst niet wisten wat het was, maar na bestelling en opzoeken op de site van de fabrikant, bleek het iets te zijn om ijsblokjes te maken. Gisteren werd hij dus gebracht en meteen gekeken wat het was. Er zit dus een lade in met vormpjes voor ijsblokjes, na het vullen met water en het bevriezen, kan er met de grote knop gedraaid worden
en dan vallen de ijsblokjes in de lade eronder, vind het wel leuk, altijd losse ijsblokjes op voorraad, duurt ongeveer 1 uur voor de twee bakjes na het vullen weer bevroren zijn, valt mee.
Het enige wat niet meeviel was om de bakjes te vullen zonder te knoeien, maar daar bracht de nooit genoeg geprezen :-) Tupperware ruimtespaarder verandering in. Ik had nog zo'n beker met een deksel waar een klein tuitje op zit. Het zat al in de doos met twijfelgevallen, maar het daar gezwind weer uitgehaald. Kan nu zonder te knoeien de bakjes vullen.
Ik ben met het wolpakketje summer begonnen, aan de linkerkant gaat de wol op een klos en aan de rechterkant ligt de wol die op de andere klos gaat.
Dit is al een leuk beginnetje en ik ben reuze benieuwd of het weer zo wordt als dat ik denk .
Ook heb ik nog iets anders, sinds ik een nieuwe computer heb, Windows 7, kan ik geen reacties meer zetten op de diverse blogs die ik lees en omdat ik weet hoe leuk het is om de reacties te lezen, baal ik daar vreselijk van. Ik type een reactie en om het te plaatsen moet ik inloggen, dat doe ik en dan krijg de de anti-spam letters en die tik ik netjes over en wanner ik dat dan wil plaatsen moet ik weer opnieuw inloggen, opnieuw een reactie typen en dan begint alles weer opnieuw, weet iemand of dat aan de instellingen ligt en hoe verander ik dat. Ook had ik altijd bij een blogje van mij onderaan dat ik me aan kon melden voor vervolgreacties die ik dan via de mail kreeg en dat is nu ook verdwenen.

3 opmerkingen:

  1. Hee Marian,hier precies hetzelfde probleem met inloggen.Reageren moet ik op een andere pc dan gaat het wel goed Héél irritant!!
    Wat een mooie frisse wol wat ga je er van maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorige week was het hier ook steeds dat je niet kon reageren, nou had ik ergens gelezen dat je in het hokje waar je de reaktie plaats iets wat aangevinkt is weg moet halen dat het dan wel lukt.
    Mooie vriezer en met het warme weer erg handig die ijsblokjes. En wat een mooie kleuren garen gaat dat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht een leuk hondje, maar die reaktie komt niet door Marianne, maar misschien wist je dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen