maandag 18 juli 2011

Over breien, spinnen en andere dingen

Al weer een paar setjes klaar voor de club van de buuf, alleen de knopen missen nog, maar die zet de buuf er zelf op. Vind het zo leuk om al die kleine en soms wat grotere dingen te breien, heb nog wel wat op de naalden staan, maar dat laat ik zien wanneer die af zijn.

De roze-paarse wol van het Spring pakketje heb ik nu gesponnen en dat ga ik twijnen met een draad rayon. Twijfelde nog even over de kleur, maar ik denk dat ik er uit ben, ik ga twijnen met de licht-roze kleur, vind die er mooier bij passen.

De oude bak van de woonboot is ook onderweg naar z'n bestemming. Nog even vanaf een brug een foto gemaakt, hij is wat grijzig, maar er viel net een flinke plensbui.

Dochter kwam ook wat bakken met spullen van mijn schoonmoeder terugbrengen. Die stonden bij haar op zolder en waren gevuld met dingen die we wilden bewaren of  (nog) niet weg wilden doen. En nu haar verhuizing dichterbij komt, wilde ze ze toch wel graag kwijt :-) Heb even een niet zo volle bak gedeeltelijk leeggehaald en daar kwam ik deze leuke shaslick pennen tegen. Ik had er jaren geleden al een paar van mijn schoonmoeder gekregen, maar was helemaal vergeten dat deze er ook nog waren. Ik gebruik nu die lange pennen door een kartonnen doos heen om te twijnen. maar ook leuk om ze ergens op te hangen, moet ik nog even over nadenken.

Dit leuke beeldje van een schaapherder met z'n schaapjes zat ook in de bewuste bak en dat staat nu te pronken in de kast. De schaapherder heeft een lange stok onder z'n handen en daar worden herders altijd mee afgebeeld, is dus vrij normaal, maar wat die schep onderaan die stok doet, is mij een raadsel.
Er waren nog meer spullen die ik in m'n interieur wil hebben, maar die moet ik nog schoonmaken, dus dat houden jullie van mij tegoed.


3 opmerkingen:

  1. Met dat schepje kan de herder een kluitje aarde opscheppen en naar een afdwalend schaap gooien (als de hond elder druk is)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat leuk om te weten, zou ik zelf nooit opgekomen zijn. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen