vrijdag 8 juli 2011

Rabarberlimonadesiroop

Begonnen met de rabarber bij de buurvrouw, een boerderij verder, te halen. 
De rabarber gewassen en in stukken gesneden, anderhalve kilo, in de pan met 60 ml. water, zachtjes laten koken op niet te hoog vuur tot alles zacht is.
In kaasdoek 1 á 2 uurtjes uitlaten lekken, ik had 800 ml.sap. Het sap met 60 ml. citroensap  en 600 gram suker op niet te hoog vuur zetten. Doorroeren tot de suiker gesmolten is en tegen de kook aan (niet koken!!!!). In gesteriliseerde flessen gieten, is iets meer dan 1 liter siroop.
En dan is dit een gedeelte van het resultaat, heerlijke frisse en roze rabarberlimonadesiroop
James kwam gisteren ook even buurten, hij heeft een heerlijk plekje gevonden, kan ook zo lekker gekeken worden wat er binnen gebeurd. :-)
En ik ben met wolpakketje Spring begonnen, plukjes wol op tafel, zodat er een dun matje gevormd word en dat aan de bovenkant op rollen zodat er een lont verkregen wordt met de kleuren door elkaar en dan maar spinnen ;-)

3 opmerkingen:

  1. Oh, daar heb ik nou nog nooit van gehoord; rabarbersiroop. Vroeger thuis veel rabarber gegeten, maar als ik dit had geweten....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik het zo eens bekijk heb jij een héél gezellig huis !! Lekker de rabarber siroop, voor over de pap..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahahaha Die Marian, oud vrouwtje, de duvel is oud!!

    BeantwoordenVerwijderen