donderdag 21 juli 2011

Twijfeldetwijfel

Links boven liggen 2 buideltjes, de lichtroze moet nog een koordje krijgen, ben inmiddels aan een derde begonnen, ze zijn bestemd voor de club van de buuf.
Ben aan het twijnen geweest met de lichte rayon en ik twijfelde weer, het ging in de knoop, dus afknippen en met de donkere kleur twijnen, ging weer in de knoop, afknippen en had ik twee verschillende bolletjes. Wist het nog steeds niet, dan maar een stukje breien.

En dat resulteerde in dit mutsje om ergens aan te hangen, het onderste is met lichtroze en boven het boordje met donkerroze. Vind het allebei leuk, maar doe toch maar de licht roze.
Vanmorgen ook naar de Spinners geweest en ben daar lekker losgegaan. Ik had er bijna een jaar voor gespaard. Deze garenhouder is eigenlijk extra, maar omdat de mijne zoek is en het nog wel een hele poos kan duren voor hij weer terecht is, heb ik er toch maar eentje gekocht.
 Ook heb ik twee extra klossen en een heleboel merino superwash met nylon, ook nog 200 gram blauw gemêleerde merino, dezelfde die ik al eens had en daar de Saroyan van had gebreid, die is toen naar een vriendin gegaan en nu ga ik er voor mezelf een maken. En in het kleine zakje ligt een paar gram witte Angelina, dat glittert zo leuk in je wolletje.
Dit is m'n nieuwe lazy Kate, kan ik tenminste weer normaal twijnen.

Eindelijk een kaardemolen, heb er lang op moeten wachten, maar het duurde een hele poos voor ik het bedrag bij elkaar gespaard had. Wist ook nog niet welke ik wilde, maar het is de Ashford Wild carder geworden. Er naast ligt het winter pakketje met de Angelina waar ik een gedeelte van ga gebruiken.
 Dit zijn de eerste twee batts, kant en klaar om te spinnen. Eigenlijk weet ik nu even niet wat ik het eerste wil, de roze-paarse wol twijnen, beginnen met deze wol te spinnen of met de blauwe merino, wat wol verven is ook leuk. Eigenlijk wil ik alles tegelijk, maar dat kan natuurlijk niet :-) Denk dat ik begin met de blauwe batts te spinnen, ben heel benieuwd wat voor draadje ik krijg.
Ging bij het Kruidvat nog een paar boodschapjes doen en daar zag ik deze leuke tas hangen, tja blauw en dan ook nog met een borduur print, die moest ik hebben.

Het oppashondje van dochter was weer bij haar en ze wilde haar handen even vrij hebben om boodschappen te doen, dus werd hij bij mij gebracht. Ik was in de keuken bezig en kwam naar binnen, toen zag ik hem in de vensterbank zitten. Moest er gauw een foto van maken en hij bleef daar zitten alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.

1 opmerking:

  1. Toch mooie buideltjes, die strengenwinder zat bij mijn brotherbreimachine. Wat een lievie dat hondje. Zo een wil ik ook in de vensterbank. Een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen