dinsdag 9 augustus 2011

Komkommers en zo


 Vorige week had ik een flinke tas vol komkommers gekregen en er zaten ook kleine komkommertjes bij. In plakken gesneden en in potten gedaan.

 Azijn met kruiden gekookt en in de potten geschonken en nu heb ik drie potten met komkommerschijven en ook nog wat extra gekruide azijn om lekkere dressing van te maken.
Er was ook ietwat onduidelijkheid over m'n ladebakken in het keukenkastje. |Nog even een foto ter illustratie, er zit in elke bak een lade, dus wanneer ik iets uit de onderste wil hebben, kan ik het zo pakken, hoef alleen maar de lade uit te schuiven.
 De afgelopen weken heb ik voor een van de families uit onze vrienden- en kennissenkring drie katten eten gegeven en natuurlijk gezorgd dat er genoeg drinken klaarstond. Daarvoor kreeg ik dit leuke hart samen met een cadeaubon van een tuincentrum. Leuk om, wanneer ik zover ben, iets uit te zoeken voor de tuin.
 Dit is m'n favo plekje in de tuin, heerlijk onder de boom, overdag in de schaduw en 's avonds met het zonnetje in m'n rug. Zoals op de foto te zien is, is het ook m'n rustplekje tijdens het grasmaaien, maai meestal een kwartiertje en dan eventjes lekker rusten met een breiwerkje of m'n spinnewiel. Dit is een foto van de laatste keer dat ik maaide en ik was toen snel uit gemaaid, want er zat een grindtegel verscholen onder het gras, of eigenlijk moet ik zeggen onder de grond, ik wist niet dat hij daar lag, anders had ik er natuurlijk niet gemaaid.



Dit was het resultaat, m'n maaier naar z'n grootje, vroeg nog aan manlief of hij nog gerepareerd kon worden en hij vroeg toen of ik de tandwielen ook nog erbij had. Niet natuurlijk....
Daarna het grasveld afgemaaid met de motormaaier van manlief, maar die vind ik niet zo fijn, die werkt zo zwaar. Kon daarna 2 dagen m'n arm bijna niet meer optillen, dus dat is voor mij geen optie. Manlief had wel de opmerking dat ik er maar veel mee moest oefenen en dat het dan wel beter zou gaan. :-) Nou liever niet. Inmiddels heb ik weer een elektrisch maaiertje en vanmiddag wanneer het droog blijft kan ik hem eindelijk even uitproberen.

Natuurlijk heb ik op breigebied ook niet stilgezeten en heb weer twee tasjes klaar voor de club.
En met bovenstaand werkje ben ik bezig.

2 opmerkingen:

  1. Oh, dat lijkt me een heerlijk plekje onder de boom... om te breien, te lezen, te mijmeren en te dutten..
    Ha, mijn gootsteenkastje is ook zo'n rommel, wat een goed idee zo'n ladenkastje erin, dank je voor de tip!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt niet stil gezeten Marian, gigantisch, wat heb je veel gedaan.
    En leuk dat hart!

    BeantwoordenVerwijderen