dinsdag 20 september 2011

Furry friends - deel 2

Het furry friends pakketje van Ashford is ook gesponnen en getwijnd. Tussen het ballen breien door spin ik regelmatig een stukje, het weegt natuurlijk 100 gram ( die pakketjes zijn  niet zwaarder :-) ) en het heeft een lengte van 241 meter. Ik heb het met drie draden getwijnd, vandaar de wat kortere lengte en is geschikt voor breinaalden 3,5 - 4 mm., dat moet ik nog even bekijken :-). Ik wil er de aap Jacobus van breien, maar de site van "Zij maakt het"  ligt er nog uit. Ook moet ik nog een ander wolletje opzoeken voor het gezicht, handen en voeten en dat wilde ik een effen kleur geven. Denk dat ik dat zelf maar verf, ik heb nog wol liggen waarvan ik de herkomst niet weet.

Van de andere wol superwash merino met nylon, die van de bloemenwaterkleurstof, heb ik 50 gram gesponnen en dat ziet er ook leuk uit, het is bestemd voor sokken, vandaar dat ik het in twee keer spin, ik weet nog niet welke sokken ik daarvan wil breien en als het met een patroontje is, vind ik het makkelijk om 2 sokken tegelijk te breien en dan heb ik 2 bollen nodig.

2 opmerkingen:

  1. Kwam net ergens anders de aap ook tegen maar geen patroon. Is wel erg leuk.
    Mooi garen dat sokkengaren, lief kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen