maandag 26 september 2011

Herfst in de tuin

Het begint echt herfst te worden, al zou je dat niet zeggen door het prachtige weer van de laatste dagen, maar de tekenen zijn er. De blaadjes van de fluweelboom kleuren prachtig rood.

 De kastanjeboom is ook al goed gekleurd, de foto staat gedraaid erop en ik weet niet hoe ik hem goed moet krijgen, maar het gaat tenslotte om de kleuren.

Heb ook al kastanjes geoogst en er zat een knoepert bij, er zaten 3 kastanjes in, waarvan 1 kleintje, geschikt voor in het poppenhuis :-) De eerste keer dat ik ze geoogst heb, wist zelfs niet dat er eentje stond. Niet goed opgelet toen we hier nog aan het werk waren om het bewoonbaar te krijgen. :-)


Ook weer een stuk achterin de tuin van onkruid en brandnetels ontdaan, langs de slootkant moet ook nog en wil dat hele stuk nog voor de winter gedaan hebben, kan ik volgend jaar daar gewoon gras maaien, hoop ik. We zien wel wat ik daar tegenkom van struik of boom. De hele achterkant van tuin zal wel niet lukken, maar och, dan komt dat volgend jaar wel. Ik ben in ieder geval lekker op weg.

En ik ben niet de enige die gemaaid heeft, al gaan de weilanden van de boeren wel wat makkelijker met groter materieel. Foto is een beetje donker, nam hem tegen de zon in. Vanmiddag nog even over doen en dan met het gras in rijtjes, weet niet of ze er balen hooi of rollen kuilgras van maken, maar dat zal er wel aan liggen of het gras wel of niet droog genoeg is. Ik zal het wel zien vanmiddag of vanavond.

7 opmerkingen:

  1. Marian schitterend die kleuren, ik kan daar echt van genieten.
    En die rollen of kuilgras, toevallig vroeg ik het aan de boer hier, hij had van die mooie pakketjes gemaakt, dat is wel wat duurder, maar als hij een beetje nodig heeft b.v voor kalfjes die apart staan kan hij dat gemakkelijker meenemen en aanvoeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig genieten nu inderdaad met al die prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook geen hekel aan de herfst....prachtig die kleuren.
    En die spinnenwebben. (vind ik alleen maar leuk buiten hoor)
    Een kruisspin heeft voor mijn voorraam een prachtig web gemaakt.
    Erg mooi gezicht als 's avonds het licht van de buitenlantaarn er op valt.
    Groetjes van Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal maar ben blij dat het bij jou is moet er niet aan denken zoveel tuin.... Heb daar een fobie van thuis aan overgehouden wij hadden ook zoveel en dan kwam je thuis uit school en dan stond er een hele emmer doperwten die gedopt moest worden... Dat heb jij gelukkig niet maar gras is ook een hoop werk... Je zou zo'n maaier moeten hebben waar je op kan zitten marian hahahahahaha

    groetjes lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige tuin, ben ook blij dat hij bij jou ligt

    liefs tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend Marian die kleuren van de herfst zijn ook erg mooi.
    en wat het gras betreft mijn oude boere hart gaat weer helemaal open als ik dat zie.

    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie herfst fotos

    gr. Co

    BeantwoordenVerwijderen