zondag 18 september 2011

Het einde van de zomer

Vanmorgen had ik zo'n zin om wat wol te verven, dus heb de ballen even de ballen gelaten :-) en heb de spullen opgezocht, 100 gram superwash merino met nylon afgewogen, een kwartiertje in water met azijn geweekt en toen met verf geprobeerd de kleuren van het einde van de zomer te vangen. Had nog kleurstof van Soezie, die al jaren oud was en ik niet meer voor consumptie wilde gebruiken, maar om wol te verven is het nog prima en om de ontbrekende kleuren aan te vullen had ik verse Wilton kleurstoffen.
Eerst bovenin met chocolade bruin, rechts met rood, links met geel en onderin met groen. Lekker met een lepel de wol ondergeduwd in de verf, daarna het handeltje omgedraaid, heel voorzichtig en de onderkant ook met verf besprenkeld en ondergeduwd, nog enkele tipjes met oranje hier en daar, lekker drie kwartier au-bain-marie laten stomen.

 Op de foto zijn de kleuren iets feller dan in het echt en dat wit wat er zit, zit er in het echie niet, dat is heel licht gekleurd. Zo en nu dat gebeurd is, kan ik met een gerust hart weer verder aan de ballen :-).

3 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren. De sjaal die je ermee gemaakt hebt is heel mooi. Waar haal/koop jij je verf en welke soorten gebruik je? Alvast bedankt! Veel succes bij alles. Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik meestal Ashford verf en die heb ik bij
    http://www.despinners.nl/c-481744/verven/ gekocht, ook gebruik ik regelmatig eier- of voedselkleurstoffen.

    BeantwoordenVerwijderen