dinsdag 6 september 2011

Hij is er

Het kerstballenboek wat ik had besteld. Er staan zulke leuke patroontjes en foto's ervan in.

Zoals deze foto, een paar ballen in een poppenhuis, vind het ook een leuk kamertje :-)

Deze foto kon ik niet beter krijgen, geen idee waarom, ligt op hetzelfde plekje als de vorige foto die wel goed ging. Zal toch niet door het breiwerkje ernaast komen :-). Dat wordt ook een bal van acrylgaren met nld. 3,5 maar dat vind ik toch te groot worden, maak hem wel af en hang hem dan buiten in een boom ofzo :-). Dat is eigenlijk ook wel een leuk idee, toch misschien dan nog een paar grotere breien. De eerste groene bal ligt bovenaan en dat is toch een beter maatje.

 Dit boek van Nicky Epstein heb ik al even in huis, maar moest er nog steeds fotootje van maken, is ook al zo'n leuk boek, 150 verschillende gebreide blokken, overal voor te gebruiken, zelfs voor knuffels, mutsen en andere kledingstukken

.
De kleuren vind ik niet zo, ik houd van meer sprekende kleuren die echt wel aanwezig mogen zijn, maar de blokken vind ik geweldig, vooral die met de flubbertjes.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek van de gebreide kerstballen al heel dikwijls voorbij zien komen de laatste week. Het schijnt echt een hot item te wezen.
    Ik vind het idee leuk en ik heb ook al diverse creaties gezien.
    Alleen die mannen voorop het boek.., ik vind het toch zulke balletjes..., ik moet er steeds om lachen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom hier via google en ben echt hartstikke jaloers op de ballen die je hebt gemaakt!
    Ik heb het boek ook maar het lukt me gewoon niet. Ik kan ook nog niet zo lang breien en met die vier naalden wil het maar niet lukken.
    Heb je misschien een goede tip voor mij???

    Groetjes,

    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees dat je nog niet zo lang breid en dat de ballen echt niet willen lukken. Ik heb op m'n derde breien geleerd, dus heb ik wel een flinke voorsprong, maar ik zou dan niet met de ballen beginnen, dat is vooral in het begin wel wat gepruts. Probeer eens gewoon op vier naalden te breien, zet op elke naald 10 steken op en brei die dan in het rond, dat is een leuk oefendingetje en je kan er later een soort toffee van maken met lintjes aan de uiteinden en een zakje lavendel of een zeepje in het midden. Verder zou ik een breicafe bij jou in de buurt opzoeken of een stitch'nbitch, die helpen je wel verder. Succes

    BeantwoordenVerwijderen