vrijdag 16 september 2011

Ik blijf hangen in de ballen

en ik heb er weer 4 af en ben nu met eentje bezig waar een kerstboompje op staat, ik wil ook nog die met Rudolf, natuurlijk met een engel, ooooo en ik moet die met de slee niet vergeten, de kroon, die kandelaar, die is ook zo leuk. Vind ze eigenlijk alle 55 geweldig en het wordt moeilijk om de volgende uit te kiezen.
Woensdagmiddag ga ik om de twee weken kantklossen en dan eet ik meestal iets makkelijks wat snel klaar is, zo ook afgelopen woensdag, dochter en schoonzoon eten nog steeds bij ons. Dat blijft voorlopig zo, zolang ze nog aan het verbouwen zijn, ze hebben ook nog geen keuken, dat scheelt natuurlijk ook.
Was laat in de middag weer thuis en duik de vriezer in, haal er zalm, spinazie en voor manlief en dochter allebei een gehaktballetje uit, die houden niet zo van vis. Pak een magnetronschaal voor de spinazie, haal het afscheurstripje van het pak en doe de spinazie in de schaal. Maak het pak zalm open en knip het plastic open, haal de zalm eruit en leg het op een bord, strooi er kruiden over en zet het weg. Pak de kartonnen verpakkingen en zie de afscheurstrip van de spinazie nergens, kijk onder de schaal en op de grond, echt niet te vinden. Manlief kwam ook al kijken en vroeg wat ik zocht, hij zag het ook niet en dat is natuurlijk niet zo gek, want het is een man die zelf altijd alles kwijt is :-)
Ik dacht dat kom ik wel weer tegen na het eten wanneer ik alles afruim en schoonmaak. Ik ga koken en eerst kwam schoonzoon, daarna dochter uit haar werk. We gaan aan tafel en scheppen het eten op onze borden, zegt dochter ineens, wat heb jij nou meegekookt, een stuk plastic of zo??? Och en daar kwam het kartonnen stripje van het pak, had ik het in de schaal gegooid en daarop de spinazie, geen wonder dat ik het niet kon vinden. Komt zeker van al die ballen :-)

3 opmerkingen:

  1. Och, wat een verrassing in het eten, mooie ballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha... je bent ook veel te druk met alles! Maar ik herken het helemaal hoor, naast mijn drukke baan en verwoede handwerkzin maak ik ook wel eens een missertje. En dat eten koken; neemt altijd zoveel tijd in beslag. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar hier waarderen ze het ook nog amper. Dus ik ben nogal eens van de makkelijke!
    Geniet nog maar een poosje van je ballentic, dan kunnen wij meegenieten. Dat wordt straks vast een heel bijzondere kerstboom bij jullie...
    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie kerstballen geworden Marian.
    Dus dat was eten met het kartonnen stripje er bij in.
    Maar hij kwam weer boven water,
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen