vrijdag 9 september 2011

Nog meer ballen

M'n bestelde wol van Wolhalla is binnen, prachtige "oude" kleuren van Opal en de Regia wol is eigenlijk omdat ik het zulk mooi garen vond, dus meer voor de "heb" :-). Het ruikt heerlijk naar lavendel, zo'n leuke attentie weer van de dames van Wolhalla.

Weer 2 grote ballen af, m'n rode garen is nu op, had ongeveer 23 cm. over, dus was nog spannend of ik het wel zou halen. Ben gisteravond ook aan de gewone maat ballen begonnen en de eerste is bijna af. Ben al aan de minderingen bezig. Vind het zulke mooie kleuren en deze blauwe/ecru ballen zijn bestemd voor de keuken, weet nog niet of ik ergens nog een boompje op de kop kan tikken. Vorig jaar had je van die leuke ijzerdraad boompjes bij Blokker, maar helaas waren ze hier in de buurt toen al uitverkocht, maar misschien vind ik dit jaar iets soortgelijks. Anders gaan ze in de glazen kerstboom die ik heb.
Het raadsel van de hanen is ook opgelost, ik hoorde van een buurvrouw dat ze ze op de brug had zien lopen en later hoorde ik van de andere buurvrouw dat ze bij haar op de werf waren beland. Ze hebben nog geprobeerd om ze bij hun eigen kippen te houden, maar hun haan vond dat niet goed en het werd knokken, dus dat was geen goed idee. Ze zijn toen door de buurman meegenomen naar een collega van hem die ze wilde hebben. Dus we weten waar ze gebleven zijn.

1 opmerking:

  1. Zijn ze toch nog goed terecht gekomen Marian! Gelukkig maar voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen