vrijdag 2 september 2011

Taarten, cupcakes en koekjes

Voor een winkel, die sinds kort allerlei bak mixen en taartdecoratie, fondant en zo verkoopt, mocht ik alles uitproberen en het komt op de braderie kraam te staan, vond het wel een uitdaging. Ik kreeg 2 tassen vol met spullen mee en na een ochtend bakken had ik al aardig wat staan.

Gistermiddag en avond aan het vullen van de verschillende lagen en de basislaag fondant er op. Troep opgeruimd, want er lag aardig wat (naast de foto :-)).

Vanmorgen begonnen met deze mini-schnitten, eigenlijk horen ze in het groot, maar dat nam teveel ruimte in beslag. Ook lekker geëxperimenteerd met kleurstof door het beslag en ziet er wel grappig uit zo.

Daarna kwamen de koekjes aan de beurt, ook een paar met een sate prikker er in meegebakken, zodat het een lolly lijkt en lekker met glazuur "gekledderd".

Daarna was het de beurt van de mini-taartjes van 10 cm. doorsnede, daar deed ik iets langer over. Ik wist niet meer hoe een smurfenmond er uit zag, gek is dat, dat je dat vergeet, gelukkig is er internet, dus even opgezocht, simpeler kan bijna niet :-). Het taartje met een verdieping is met een cupcake-je ondersteboven erop, vastgezet met een paar cocktailprikkers, er helemaal bovenop een simpel roosje van 9 rondjes, een klein beetje overlappend en opgerold. In het midden bij elkaar knijpen en dan vormt zich al een roosje, het teveel aan de onderkant eraf knijpen en het bovenop een groen blaadje zetten.


Een grotere taart 20 cm. heel eenvoudig en simpel versierd met hartjes in verschillende maten.

En als laatste de cupcakes, heel leuk om te doen, ik heb er nog drie en daar komt nog gekleurde creme op, maar dat hoor ik vanavond of dat nog de bedoeling is, het schijnt morgen erg warm te worden en ik weet niet hoe die creme zich dan houd.


4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er geweldig uit Marian! Applaus hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super uit. Die taart met hartje vind ik ook prachtig. Jij hebt je best gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige creaties heb je gemaakt.
    leuk om eens te proberen allemaal.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet alleen spinnen kun je goed, maar ook bakken! Wat een prachtige en lekkere dingen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen