woensdag 21 september 2011

Weer eens een echt van alles en nog wat logje

Vanmorgen vroeg al cupcakes gemaakt en versierd. Bovenstaande zijn voor het personeel van de winkel waar ik een poosje geleden voorbeeld taartjes en cakes mocht maken. Ik had nog zoveel spullen over dat ze het ook best mochten proeven wat ze in de winkel verkopen. De taarten van een poos geleden zijn na de braderie weggegooid, ze hadden de hele dag in de zon gestaan en iedereen had er met z'n vingers aangezeten, dus zeer zeker niet meer geschikt voor consumptie, vandaar deze traktatie. En het werd gewaardeerd !

Voor onszelf de andere helft van de cupcakes, alleen zijn die niet zo erg versierd, na de tweede cupcake had ik er eigenlijk een beetje genoeg van, had ook even geen inspiratie, dat scheelt natuurlijk ook nog en zo zullen ze ook wel lekker smaken :-).

Ook kon ik het niet laten weer een balletje voor in de boom te breien, deze keer een engel, met het kerstboompje ben ik ook nog steeds bezig, maar dat wordt een blauwe met een witte kerstboom, dus ik heb het patroon omgedraaid en ik vergis me regelmatig, maar maak hem toch af, die wordt ook weer zo leuk. Ik heb de afgelopen tijd ook wat vragen gekregen over het breien met 2 kleuren. Ik brei volgens de two-handed fair isle techniek en daar is op internet een zeer duidelijk filmpje te vinden, dus voor de liefhebber volgt hier de link: 
http://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm

En ik heb een bestemming voor de sokkenwol van het vorige logje. Ik was vanmorgen in de boekhandel en daar zag ik deel 3 van de Verena sokkenspecial. Jammer genoeg is het ook de laatste uitgave stond er in, er staan weer zulke geweldige en leuke sokken in. Och och, ik wil zoveel, ik kom tijd te kort. ;-).

3 opmerkingen:

  1. Wow, wat mooie taartjes. gelukkig dat jij ook tijd te kort komt, ik wil ook zoveel maar ach je moet ook bezig blijven. Goed voor de geest. Leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch altijd een mooie cup cakes. Echt een plaatje! Groet, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen