zaterdag 8 oktober 2011

Betrapt

Eigenlijk wil ik de katten niet op m'n bed, maar omdat ze de hele zomer overdag buiten zijn geweest (willen ze zelf hoor) ben ik er niet aan gewend de slaapkamerdeur dicht te doen. Nu het zulk slecht weer is en een heel stuk kouder buiten, zijn ze vandaag binnen gebleven, wel hun neus buiten de deur gestoken, maar snel weer omgedraaid naar binnen. En toen zag ik ze ineens liggen slapen, nou ja, slapen..... ik zag aan hun oren dat ze me in de gaten hielden, maar ze lagen zo lekker dat ik heel inconsequent was en ze lekker heb laten liggen.

De wol die ik een paar weken geleden geverfd heb en geprobeerd om de kleuren van het einde van de zomer er in te vangen, daar heb ik inmiddels 50 gram van gesponnen en het is precies 200 meter geworden. Ik vind het mooie kleuren, nog niet helemaal de felle kleuren van de herfst, maar echt de wat fletsere kleuren van net ervoor.

5 opmerkingen:

  1. Wat is die wol mooi,ik zou dat ook graag nog eens gaan doen, wol spinnen en verven.., ach wie weet.. als ik met de vut ga ofzo..

    Tja, die poezen... bij ons liggen ze er ook zo bij.. En wij hadden ook van tevoren gezegd; geen katten boven! Mooi wel dus, ik vind het nog gezellig ook. Soms doe ik 'middags een klein tukje en dan is het zo heerlijk met de poezen op bed. Maar het zijn loedertjes hoor, ze gluren uit die oogjes en merken precies wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als je 1 vinger geeft nemen ze de hele hand, ik zou ze snel wegjagen, geen katten op mijn bed, we hebben ze ook niet. Maar het is wel een plaatje van een foto. Het garen heeft wel wat van de kleuren van de rode kater, ik neem aan dat het een kater is, dat heeft iemand me eens verteld, dat rode katten altijd katers zijn. Is het ook zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marian heel mooi die kleuren, en die katten liggen daar heel lekker, had ze waarschijnlijk ook laten liggen hoor.
    Enne..... heb even gegoocheld naar rode katers omdat Johanna dacht dat het altijd katers waren. Heb wat gevonden, helemaal onderaan staat een hele uitleg.

    http://www.nemophila.nl/Mooirood.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi wolletje heb je weer gesponnen!
    Onze honden mogen ook niet naar boven. Laatst had eentje dat toch gedaan en heeft eens heerlijk over ons bed liggen rollen! Geef ze eens ongelijk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien een domme vraag...., maar hoe meet je de lengte van je gesponnen draad....?

    BeantwoordenVerwijderen