zondag 30 oktober 2011

Poppenhuisbeurs Arnhem

Vrijdagmiddag kreeg ik weer een cadeautje van de katten, brrr ik denk dat het een bunzing is, maar ik vind het zo weinig haar hebben. En toen ik het op een blik wilde schuiven, bewoog de buik heftig en het was echt wel dood, dus zal ze wel zwanger geweest zijn. Vond het toen toch wel heel erg zielig, maar kon er niets aan doen en ik moet eerlijk zeggen, ben wel blij dat deze in ieder geval van de werf is want ze brengen zoveel schade aan.
 Zaterdagochtend was ik al vroeg op, bij mij was het verzamelpunt, Paulien arriveerde het eerst, na een enkele aanwijzing haar auto geparkeerd waar hij niet in de weg stond en het huisje even rond. Een mok thee voor Paulien , mijn koffie stond nog klaar, leve de glazen thermosmokken :-). Na een kwartiertje arriveerde Joke onze chauffeur ook. Joke moest natuurlijk ook het huisje even rond, die was al eens eerder geweest, een paar jaar geleden met de poppenhuisclub, toen was het huisje nog flink in de verbouwingsfase. Toen op weg, Joke wist een route waar geen files stonden en rond 11 uur arriveerden we bij de Rijnhal. Het was flink druk want het was echt zoeken naar een parkeerplekje op het terrein.
Naar binnen en eerst een bakkie gehaald, bij het zoeken naar een zitplaats zagen we Marijke, Dini en Marlies,  bij hen aan tafel geschoven en lekker bijgebept.
Daarna me in het gewoel gestort en ik heb genoten van alle mooie dingen die ik heb gezien. Prachtige gedraaide vazen en kommen, heel mooi glaswerk en serviezen, prachtig. Natuurlijk de meubels met marquetterie en de beschilderde gebruiksvoorwerpen en meubeltjes, teveel om allemaal op te noemen.
Fototoestel lag nog klaar op de kast, vergeten mee te nemen. Maar ik heb wel foto's van mijn aankopen.

Natuurlijk een gesigneerd exemplaar van Het Muizenhuis, een paar bladen Miniaturas en de nieuwste minivirus met een cadeautje erbij, een fimo ontbijtje.
Bovenin ligt een cadeautje van Artofmini, ik moest daar iets afgeven voor vriendin A. en toen kreeg ik dat. Het is een printje met kerstkaartjes en envelopjes. De gele dingen zijn mallen voor: cupcakes met een mal ernaast voor de topping, een ijsje, schotse cookies, wafel, taartjes om te vullen en gingerbreadpoppetjes. Daaronder twee glazen taartplateaus, eentje met afgeronde stolp en eentje met rechthoekige stolp, daarnaast wat serviesgoed, de witte delen zijn om te beplakken met de plaatjes van DHN van Juliana. Midden boven een potje met honing en daarnaast een heeeel klein sneeuwpopje en een theepot in de vorm van een sneeuwpop, die laatsten zijn voor mijn verzameling sneeuwpopjes, ben iedere keer weer verbaasd dat er nog sneeuwpopjes zijn die ik nog niet heb. Ik heb deze gekocht bij een mevrouw die me herkende en weet dat ik altijd bij haar kom kijken en als ze iets van sneeuwpopjes ziet koopt ze het, omdat ze weet dat ik altijd langskom. Zo leuk vind ik dat.

2 opmerkingen:

  1. Dat was een topdag Marian, leuke aankopen. En gedver die bunzing, vind dat zo smerig die dooie beesten. Knap dat je dat zelf opruimt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus jij had al wat te eten van de katten gekregen???? ;))
    Wat een leuke aankopen heb je gedaan Marian, je kan weer aan het bakken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen