zondag 9 oktober 2011

Wie wat bewaard

die heeft nog wat, maar eerst een paar reacties.

 @ Twink: Dat is een heel goed idee, ga dinsdag even op snor, dank je wel voor je tip.

@ Het Wolbeest: Na het twijnen wind ik m'n garen op de molenhaspel en 1 winding is 1.25 meter lang. Ik tel de windingen en vermenigvuldig dat met 1.25 en dan heb je het aantal meters.

Ik herinnerde me vanmorgen ineens dat ik nog stukken gordijn had die bij de sprei op het bed hoorden.
Dat setje had ik jaren geleden bij een postorderbedrijf gekocht, geen idee meer welke, had er ook een dekbedhoes van, maar die is allang weg, helemaal versleten, misschien dat ik nog een sloop heb, maar dat weet ik niet zeker. Kom ik ooit wel tegen later. De rieten koffer waar ik dacht dat het in zat stond in de slaapkamer, dus op bed gezet en gekeken, kwam ook allerlei leuke lapjes en lappen tegen en ja hoor, gevonden!

Twee van zulke lappen, lang genoeg om er ook nog lussen van te maken, het is wel een dun gordijn, maar daar kan een voering verandering in brengen, nu alleen nog een naaimachine. Die moet nog gekocht worden, dus daar van de week maar op uit.

Jaren geleden heb ik ooit eens bovenstaand kratje met flesjes gekregen. Er zat limonadesiroop in in verschillende smaken, zoals rozen, viooltjes en vanille. Ik vond ze alledrie erg lekker, maar de flesjes stonden al jaren leeg in de kast. Toen ik hier ging wonen, vond ik het wel leuk voor op de vensterbank. Eerst heeft er rabarbersiroop ingezeten, maar die is ook al lang op.Nu zit er rechts cassissiroop in en in de andere flesjes levensmiddelenkleurstof. Nu wil ik daar ook limonadesiroop indoen, maar ja, kleurstof gooi je toch niet weg :-).

Eerst maar weer 100 gram merino superwash met nylon afgewogen, weken in water met azijn.

 Kleurstof in de schaal erbij, beetje husselen voor de onderkant en dan lekker au-bain-marie in de pan.

En dan hangt het hier aan de deur te drogen. Vind het erg veel roze nog, maar ga het toch zo spinnen en wanneer ik dat gedaan heb gaat er nog gedeeltelijk een verfje overheen, dat krijgen jullie later te zien.

1 opmerking:

  1. Mooi gekleurd weer. En een mooi fris stofje. Gaat vast mooi worden. Bij de L.iddl hadden ze vorige week naaimachine's te koop. Als je niet erg vaak naait is hij goed genoeg. Misschien zijn ze deze week afgeprijsd. Ook hadden ze lockmachine's.

    BeantwoordenVerwijderen