vrijdag 4 november 2011

Borduurtje

In Eline's winterhuis staat zo'n leuk hoesje voor een bloknoot, dat wilde ik wel maken. Eerst maar even kijken, de gebruikte bloknoot was wel erg groot, ik gebruik altijd de kleinere. Borduurstof opgezocht, niet de bak waar alle borduur stoffen in liggen kunnen vinden,  maar deze voor het poppenhuis had ik wel. Zeven kruisjes op een centimeter, niet zo grof. Was ook weg van het borduurtje met de uiltjes, maar ik kon maar 1 uiltje gebruiken. In de schuur geprobeerd het garen op te zoeken, niet te vinden natuurlijk. De 4 grote dozen niet te zien en van de kleine dozen vond ik er maar een. En ik kon er niets van gebruiken, verkeerde kleuren zaten er in. Dus bij de Hobbydoos het benodigde DMC garen met garenkaartjes besteld. Kwam vanmorgen aan en vanmiddag met een kop koffie het garen op de kaartjes gewonden. Even uitgeteld op het lapje hoe groot ik het af moest knippen en een verse koffie, draad afgeknipt en toen %^&*&^%$( geen borduurnaald. Had ik echt niet aan gedacht. Maasnaald geprobeerd, nee ging niet te dik. Eindelijk toch een maasnaald gevonden die niet al te grof was en het ging net. Straks lapje vilt knippen en in elkaar naaien. Het resultaat volgt later.

4 opmerkingen:

  1. Erg leuk. Uiltjes vind ik ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk, ja die uiltjes zijn schattig...
    Ik heb de variant met twee naast elkaar gemaakt.
    Je borduurgaren in de schuur?? O no..., ik zou er een dagje voor uit trekken om eerst alles veilig te stellen!
    Gelukkig maar dat je toch nog een naald vond, want niks is vervelender dan een plannetje hebben en het niet kunnen uitvoeren..

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superknap Marian, zooooo klein! En inderdaad, het word tijd dat je alles op gaan zoeken van je hobby dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb jij voor mij het patroontje van de uiltjes, ik vind ze zo leuk,maar kan het boek niet kopen helaas groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen