zaterdag 19 november 2011

Niet zo heel erg wakker bloopertje

Vanmorgen opgestaan, koffie gemaakt en brood voor manlief gesmeerd en belegd. Snijd het op het bordje netjes schuin doormidden en pak uit gewoonte een plastic zakje, doe het brood er in en seal het dicht. Pak de koffie en zet het beiden voor z'n neus. Werd toen ineens wakker en begin te lachen Manlief begreep het niet helemaal want hij zag niks geks. Vraag me nu toch wel af hoe vaak hij het ontbijt  's morgens in een plastic zakje geserveerd krijgt  :-)
Ben van de week ook nog even bij m'n zus langs geweest en voor dat ik daar aankwam ben ik langs het Kookpunt gereden, ik was toch in Rotterdam :-).

Wilde het uitsteek alfabet hebben en dat heb ik nu, kom ik toch niet meer voor die vervelende verrassingen te staan en heb ik echt mooie letters. Toen ik daar was heb ik ook even rond gesnuffeld en wat hebben ze een leuke dingen. Ik ben gevallen voor een speculaasplankje en ik vind het helemaal geweldig, gisteravond speculaasdeeg gemaakt, dus dat gaat straks heerlijk ruiken in de keuken wanneer het staat te bakken. En ik vond een uitsteekvorm voor lebkuchen, het recept zat erbij. Gisteren bij het  boodschappen doen de ontbrekende dingen  voor m´n voorraad gehaald, zoals een pot stroop en potje honing. Kruiden en baking soda heb ik al, dat gebruik ik vaker. Ik vind niets zo vervelend wanneer ik iets wil bakken en ik heb de benodigde ingrediënten niet in huis. Dus straks in de voorbereidingskerstweken heb ik heerlijke (hoop ik) lebkuchen bij de koffie.

3 opmerkingen:

  1. Grappig Marian, wie weet doe je het vaker ihhihi
    En lebkuchen is toch ontbijtkoek? Of vergis ik me?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marian ik zie het al voor me een ingepakte boterham.. hahahaha
    wel leuk die speculaasplank vast erg lekker speculaasjes

    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen