vrijdag 11 november 2011

Nieuwe sloffen en zo

Ik heb nieuwe sloffen, gebreid en ze zijn heerlijk warm, gekocht bij de Hema, daar kan je ze zelf niet voor breien.

Weer had ik een kookpechje, m'n eigen schuld, ben soms te gehaast bezig. Een paar weken geleden had ik het met appelmoes, dit keer waren het de stoofpeertjes. Dit is de pan (aan de binnenkant natuurlijk :-)) na twee keer uitkoken, het wordt al minder, nu zit hij in de vaatwasser en dan weer even uitschuren voor het laatste restje, hoop ik. De knoppen zitten hier anders dan bij m'n vorige fornuis en soms ga ik op de automatische piloot, hier ook weer en inplaats dat ik het dan uit zet, zet ik het hoger. En dan op de kookplaat laten staan om na te garen, nou dat nagaren lukte prima :-).


Voor dochter ben ik een knijperzak aan het breien en het wordt een patroontje met een kabel en simpele schuine blokjes er tussenin, aan de zijkanten gerstekorrel en de blokjes om en om in tricotsteek en gerstekorrel, breid heel makkelijk weg en patroontje is goed te volgen uit het hoofd, eigenlijk is het een patroon van een sjaal, ooit gevonden op internet, voor de liefhebbers: het heet de Cable and Diamond Scarf, misschien nog te googlen. Ik brei het met een dubbele draad van Wibra garen met nld 5,5 mm. voor een sjaal zou ik een dikkere naald nemen of dunnere wol, het wordt nu wel heel erg stevig :-) goed geschikt voor een knijperzak.

4 opmerkingen:

  1. Geweldig zo'n pan, ben blij dat ik het ook eens bij een ander zie. Mooi kabelpatroon en heel praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg Marian zo`n aangekoekte pan, soms wil een beetje soda in het water wel helpen om die koek eruit te krijgen!
    Ik zelf gebruik al jaren overal kookwekkers, omdat ik domweg vergeet dat er iets opstaat.

    Appelmoes in de magnetron gaat ook heel goed b.v. van een paar appelen een beetje kaneel suiker en klontje boter, twee minuten op vol vermogen er een beetje in roeren en dan nog twee minuten. Die twee appels dan wel in stukjes gesneden he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die knijperzak

    tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. volgende keer met biotex op het vuur zachtjes laten koken tot het los komt

    BeantwoordenVerwijderen