vrijdag 25 november 2011

Stikkertjes en cupcakes

Ze zijn er weer, de jaarlijkse stikkertjes. Zag ze van de week in de winkel liggen en ze meteen weer meegenomen. Toen de kinderen klein waren had ik deze schuimkoekjes ook altijd en heel vaak verslikte dochter zich in zo'n kruimeltje en had het soms erg benauwd. Sindsdien heten deze schuimkoekjes bij ons in het gezin stikkertjes :-)

Gisteren koekjesdeeg gemaakt en vanmorgen minikoekjes gebakken, daarna de cupcakes gebakken en de minikoekjes, toen ze afgekoeld waren, versierd met marsepein en een chocolade schrijfstift, lichtgroene botercreme gemixt en de cupcakes opgespoten met creme en er een koekje tegen aan laten leunen.
Dat klinkt heel simpel, maar je wilt niet weten hoe vaak de pootjes van de vogeltjes afbraken wanneer ik ze uit het deeg stak. Dus niet zoveel vogeltjes als ik wel zou willen, toen maar verder gegaan met de vlinders. Met de vogeltjes had ik sowieso geen geluk, want toen ze uit de oven kwamen en ik ze op een rooster deed om af te laten koelen, braken de staartjes er heel makkelijk af. Gelukkig had ik veel reserve minikoekjes :-).

4 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes Marian, je word steeds professioneler met je cupcakes!
    Vind het reuze knap, ook dat je nog dingen overhoud om op die cakes te doen, ik snoep altijd tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, stikkertjes!! Zo hebben wij Vingerduimers (Lange vingers, met dank aan Vicky) haha. Mooi cupcakes Marian, ik moet nog beginnen.

    xx Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi woord stikkertjes, ik dacht toen ik het las ik zie geen stikkertjes, maar ik begrijp het. Prachtig zijn je cupcakes, of ze zo uit de winkel komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap wel waarom je die cup-cakes op je blog zet, dat is het enige dat wij ervan zien natuurlijk!!!! Maar ze zien er toch hartstikke lekker uit hoor Marian

    BeantwoordenVerwijderen