vrijdag 30 december 2011

Een restje kerst.

Deze foto had ik met de kerst willen maken om op m'n blog te zetten, dat is niet gelukt, maar alsnog even. Ik heb in de keuken een raam wat nog niet geverfd is en er hangt ook nog geen rolgordijntje en omdat ik iets tegen de inkijk wilde, heb ik een "voorzetluikje" van karton gemaakt. En nu met de kerst vond ik het wel heel erg kaal en toen ik Eline's kerstboom in het boek zag, was dat een heel geschikt idee om op m'n "luikje" te maken.

Dit kerststukje had ik gezien, maar lag ver boven m'n budget. Op zoek naar iets anders, maar zoals zo vaak dan vind je verder niets leuk. En vorige week een paar dagen voor kerst kwam ik het stukje weer tegen, maar dan flink afgeprijsd, toen was ik heel blij omdat ik het toch had. Vond het houdertje voor het lichtje zo leuk, het blaadje komt ook later wel van pas.

Via een blog wat ik lees (weet even niet meer welke, het zijn er zoveel *U*, kwam ik het patroon van deze handdoek tegen. Ik had geen handdoek nodig, maar wel een badmatje, wat niet zo dik was, vond dit wel een geschikt matje. Ik denk dat het een beetje te klein is, maar dan kan ik er altijd nog een stuk aanbreien. Ben al aan de tweede begonnen, zodat ik een verschoninkje heb :-). Het is een simpel patroon en breit heel makkelijk weg, fijn voor bij de tv. :-)
 Het patroon staat hier  http://merklapperie.blogspot.com/2011/07/een-gebreide-keukenhanddoek.html
  voor de liefhebbers.

3 opmerkingen:

  1. Zeker een mooi kerststuk Marian, daar hoef je geen spijt van te hebben. En leuk dat luik met hebbedingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, daar hebben we Marian's kerstboom! Wat een goed idee.., en als het nog lang duurt met dat raam kun je natuurlijk telkens wat anders maken!
    Ik geef je groot gelijk met je overwegingen rond het kerststukje. Het is niet te filmen wat ze vragen..., en als je nu handig bent, bewaar je het geheel en maak je het volgend jaar zelf weer met vers groen op. Zo gaat dat hier tenminste...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat de dame hier boven schrijft dacht ik ook. Steeds veranderen, straks mis je het nog. Mooi kerststukje en voor de helft minder, god gedaan. Ik heb ook een gebreide badmat, bevalt me prima. Deze is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen