donderdag 15 december 2011

Houder voor waxinelichtje.

Ik heb naar een idee van Eline een houder voor een waxinelichtje gemaakt. Hij is gemaakt van 2 creatables sneeuwvlok. De mal had ik, maar niet het apparaat, dat had schoondochter, dus daar ben ik gisteren even op de koffie geweest :-) Ik heb er zilverkarton voor gebruikt, dus er kan alleen een nep waxinelichtje in, die heb ik toch overal staan omdat ik daar niet op hoef te letten, echte zijn natuurlijk wel leuker, maar met de katten vind ik dat veel te gevaarlijk om ze overal neer te zetten, dus is dit een goede oplossing. Ze zijn oplaadbaar, dus ook geen gedoe met batterijen. Die mal is even bij schoondochter achtergebleven, die had ook al plannen er mee.

Ik vond het zo leuk om te doen er er staan nog meer van die knutsels in het boek van Eline dat ik zelf ook maar zo'n apparaat aangeschaft heb en meteen een nieuwe creatable, daar ga ik straks nog even mee aan de slag. Het is zo simpel, je legt de creatable met de snijkant naar boven, legt het papier erop, doe het tussen de plaatjes die bij het apparaat horen en draai aan de slinger, wanneer ik hem gebruik moet ik steeds aan een wringer denken. Net weer als vroeger toen ik aan de slinger draaide wanneer het wasdag was. Alleen is dit niet zo zwaar en leuker om te doen. :-)

Ook weer even een bovenkantje aan een keukendoek gebreid, zodat hij weer aan de greep van de koelkast kan hangen, dit keer met een gehaakte knoop, had geen zin om in m'n dozen te spitten naar een knoop, dus dan zomaar even en wanneer het bevalt doe ik de volgende weer zo, maakt in ieder geval minder herrie in de droger. ;-)

3 opmerkingen:

  1. Leuk en mooi Marian! Weet ik nu tenminste wat createbles zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk Marian ik weet het nu ook je kan er wel leuke dingen mee doen gaaf hoor
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg. En de handdoekhouder lijkt me ook erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen