vrijdag 2 december 2011

Onderzetters, knopenkaartjes en cadeautje

Inmiddels zijn er al verschillende ronde onderzetters van de naalden gegleden. Maar waar ik in de eerste instantie niet aan dacht is dat ik met dunnere katoen werk, dus de onderzetters werden een beetje te klein. Ik heb al 2 grotere af en de derde staat op de naalden gelukkig. Het is een erg gepiel om te beginnen. Er komen 4 steken op 4 naalden te staan in de eerste naald elke steek verdubbelen en dan gaat het wel weer, maar die eerste naald, brrr. blij dat ik niet meer hoef :-)  Van de kleinere haal ik de rand uit en brei dan gewoon een stukje verder, snel klaar straks :-)


Alles wat ik tegenkom in huis, in de dozen waar ik zo nu en dan in sta te spitten en voor Eline's huizen kan gebruiken, gooi ik in een plastic bak, die zit nu al aardig vol lapjes, kantjes, lintjes, bandjes, vilt, knopen en nog veel meer.
Soms ook wel eens wat scannen, zoals de kaartjes die bovenop liggen en dan uit printen op niet te dik of te dun karton en de labels tekenen aan de achterkant, uitknippen en snijden en hup weer een paar leuke knopenkaartjes. Er zijn leuke creatibles die je uit kan stansen, maar dan moet ook de benodigde machine weer aangeschaft worden en voor die paar dingen heeft dat natuurlijk geen nut. Met karton en een hobbymesje kan je ook veel doen. Ik moet alleen nog meer opletten, heb een oud verkleurd boek gescand en de kaartjes op de achterkant geprint en toen die klaar waren zag ik dat de tekst dwars op de kaartjes stond, volgende keer beter zal ik maar zeggen :-)

En wanneer de geborduurde knopen op de kaartjes zitten is dit het resultaat. Het "kastje" waar ze in staan is ook een idee van Eline, zo leuk om het aan te kleden. Het is een doosje wat ik vorige week van de post aangereikt kreeg (met inhoud) leeg goed te gebruiken voor mij. Het is nog lang niet klaar, dus dit wordt vervolgd.

Van zoon en schoondochter kreeg ik dit leuke cadeautje, ze vonden het zeker wel erg toepasselijk :-)
Ben er blij mee en straks gaan ze heerlijk de boom in.

2 opmerkingen:

  1. Vind ze heel mooi hoor die onderzetters, en die andere dingen heel creatief! Maar de tafel waar het op licht is ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat les uns et les autres je favoriete film is. Ik heb daar indertijd ook zo van genoten. Weet jij of die film misschien nog ergens op dvd te koop is?

    BeantwoordenVerwijderen