zaterdag 24 december 2011

Prettige kerstdagen

Fijne kerstdagen voor al m'n lezeressen, hun familie en gezin.
Het is even geleden dat ik heb geblogd, maar zoals bij zovelen is het druk geweest met van alles en nog wat. Nu even gauw wat bij bloggen :-)
Bovenstaande taart heb ik gemaakt, deze is 22 cm. doorsnee  en ik heb een kleinere gemaakt van 16 cm. Het idee is eender, maar er staan wat minder blaadjes en sneeuwvlokken op. De letters zijn een beetje met zilverpoeder bestrooid en de sneeuwvlokjes met parelmoerpoeder. Ze werden vanmiddag opgehaald.
Dit is een foto die ik gemaild kreeg want mijn kaartje van de camera deed het vanmiddag ineens niet meer, gelukkig kwam zoon langs en die heeft hem meegenomen. Ik had wel een foto met m'n telefoon gemaakt en ik dacht dan mail ik die wel naar mezelf, maar ik ben zo'n digibeet dat ik niet alles begreep. Moest om mijn mailadres in te voeren aangeven welk systeem, had de keuze uit 3 en ik dacht ik doe er gewoon eentje, wanneer die niet goed is , neem ik gewoon een andere. Dat ging wel, maar toen kwam ik ergens waar ik een nummer van m'n provider moest invoeren. Ik heb geen idee, dus dat heb ik maar laten varen. Vraag wel later aan m'n privé wizzkid :-) of hij dat voor me invoert, voor het geval dat.
Manlief wilde dit keer een echte kerstboom met kluit, dus die een paar weken geleden samen gehaald en het neerzetten is dan voor manlief omdat het voor mij te zwaar is. Vanmorgen had hij het nog niet gedaan en het kostte moeite, maar met de kerstgedachte in m'n achterhoofd heb ik niets gezegd en ja hoor na de koffie werd er aanstalten gemaakt om de boom binnen te zetten, eerst kwam er een waterbestendige krat binnen, toen de boom en daarna diverse emmers zand. Wilde er een foto van maken, maar toen kwam ik erachter dat de camera het niet meer deed, jammer maar niets aan te doen.
Ik wist dat de lichtjes voor de boom zoek waren, maar manlief had ze gezien zei hij, dus die ging hij halen en kwam binnen met een snoer lichten, hele grote peerverlichting voor buiten en die deed het niet meer, dus vanmiddag nog even nieuwe lichtjes gehaald en in de boom gedaan, ook dat is bij ons werk voor de man, dus ik heb genoten van zijn getob, erg slecht van me, maar wel leuk :-) Inmiddels is de boom opgesierd, het ruikt lekker naar den, die geur, daar kan niets tegenop, heerlijk.
Straks lekker een echt Rotterdam kruidbroodje (dat is een broodje met rommelkruid en sucade) met roomboter en mijn dag kan niet meer stuk.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijke taarten, zijn goed gelukt. Och mannen en kerstbomen, de mijne ging hem ook altijd met mij kopen en neerzetten, maar de rest moest ik altijd doen. Ja dat ruikt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je taart ziet er erg professioneel uit Marian, dus dat zal smaken, en die boom krijgen we vast nog wel te zien. Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je een fijne kerstdagen hebt gehad.
    De taarten zien er inderdaad heel professioneel uit.Super goed gedaan!
    Liefs
    Maria
    p.s.
    Wat is rommelkruid?

    BeantwoordenVerwijderen