donderdag 1 december 2011

Uit Eline's winterhuis

Heb vanmorgen een uurtje vrij genomen en tijdens de koffie (lekker vroeg vandaag) uit Eline's winterhuis dit hertje gemaakt, gewoon met de dingen die ik in huis had, een plastic spanring, had zelfs de keus tussen rood en lichtblauw, maar ondanks dat ik gek op blauw ben, vond ik de rode toch het mooist er bij passen. Een stukje grijs vilt en een lapje ongebleekte katoen met een ingeweven streepje. Het eerste kerstversiersel dit seizoen is een feit. Er volgen er meer :-)

De achterkant heb ik niet afgeknipt zoals in de beschrijving staat, na de feestdagen wil ik de spanring weer gebruiken waar hij voor bedoeld is, dus heb met een lange draad de reststof aan de achterkant gespannen, zie je aan de voorkant niets van en na het verwijderen van de lange draad kan het lapje er weer uit. Volgend jaar kan het lapje dan zo weer in de spanring. Wanneer het afgeknipt is kan het natuurlijk er nooit meer in gespannen worden.

De laatste avonden heb ik weer een poosje gesponnen, van de roze-blauwe merino zit nu 50 gram op de klossen, deze kunnen getwijnd worden en dan kan ik de andere 50 gram spinnen, maar voorlopig ben ik er nog niet mee klaar.

3 opmerkingen:

  1. Leuk Marian, je kerstversiering, en handig dat je alles al in huis had!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa, dat is een goed idee, een uurtje vrij nemen om lekker even aan de hobby te gaan!
    Wat een leuke decoratie is het geworden.
    En dat garen dat je hebt gesponnen.., zo mooi van kleur, wat ga je er van maken?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo kan je er ieder jaar ook weer wat anders in doen of er nog bij borduren. Mooie kleurtjes dat garen.

    BeantwoordenVerwijderen