vrijdag 20 januari 2012

Beetje vergeten

Een paar dagen geleden, bij ons kantklosgroepje, vertelde P. dat zij aan een deken van gehaakte vierkantjes begonnen was. Toen dacht ik dat ik ook nog aan diverse dekens bezig ben, bij 2 dekens kan ik niet bij, liggen helemaal achterin de schuur in bakken opgeslagen. Maar bij de SYB kan ik wel, lag inmiddels helemaal onderin de grote mand, weer opgezocht en er werden weer blokjes aan genaaid

er werden ook weer blokjes gebreid


Het gaat lekker, dus blijf nog even doorgaan, de bovenstaande blokjes heb ik niet allemaal van de week gebreid, er lagen er nog een aantal klaar om vastgenaaid te worden. Geef het nu maar even een flinke gooi, zodat er bijna geen losse blokjes meer zullen blijven liggen.


En bij de badmatjes wil ik een klein testje doen. Er werd zo nu en dan beweerd dat je katoenen breisels een nacht in een emmer koud water moet zetten en dan pas wassen, dan zou het niet meer krimpen. Ik geloof er niets van en omdat ik toch twee dezelfde badmatjes heb, kan ik die theorie mooi uittesten. De onderste badmat heb ik een nacht in koud water gehad, met de hand lauw gewassen en aan de waslijn gedroogd. Het badmatje wat bovenop ligt heb ik op 60 graden in de wasmachine gegooid, bij de handdoeken en in de droger gedroogd. Het is dus behoorlijk gekrompen, maar dat wist ik van te voren. Volgende week is het onderste badmatje aan de beurt om op 60 graden gewassen en in de droger gedroogd te worden. Het zou dan niet meer moeten krimpen. Ik houd jullie op de hoogte.

2 opmerkingen: