vrijdag 13 januari 2012

Kattenstreken

Nadat onze kerstboom 3 dagen kaal in de kamer heeft gestaan, heeft manlief (nou ja, lief??) eindelijk vandaag de boom naar buiten gezwiept. Ik moest nog even naar de dierenzaak, spullen voor de katten halen en ik heb gezegd, die boom is er uit wanneer ik terugkom!!! Blij toe, hij was niet blij, want het bleek dat de katten de bak met zand waar hij instond als kattenbak hebben gebruikt (ik wist het, ik wist het :-)) maar ja, mannen hè, altijd eigenwijs. We zijn allebei vreselijk verkouden, dus we hebben het ook niet geroken. Alles weer opgeruimd en schoon gelukkig, maar ik weet nu ook weer waarom ik al jaren een kunstboom heb :-), alleen dit jaar niet op verzoek van manlief :-), katten blijven vreemde dieren, daarom vind ik ze zo leuk, zo onvoorspelbaar. Net zoals van de week toen ik door het keukenraam naar buiten keek en ik iets geks zag boven in de boom naast het raam, naar buiten en fotootje gemaakt, Speedy lag daar lekker naar binnen te gluren om te zien wat ik bij het aanrecht aan het doen was :-)


Zien jullie hem zitten tussen de takken :-). Verder heb ik de gebreide ballen uit de boom buiten gehaald, eigenlijk al in het begin van de week, lekker in de wasmachine gewassen (makkelijk toch dat garen van Zeeman en Wibra) en kijk ze eens lekker hangen/liggen te drogen.

 Ook heb ik inmiddels 1 badmatje helemaal klaar, heb het nu 1 keer op de hand gewassen, de volgende keer gaatie in de wasmachine en dan hoop ik dat hij niet teveel meer krimpt, hij ligt er zo prima bij, nu badmatje twee afmaken. Nog even over de katoen, die is nog gewoon te koop in de handwerkwinkel, niet allemaal hebben het nog in het assortiment, maar in regio Rotterdam wel te koop. Helaas hebben ze hier in de omgeving nooit zoiets op rommelmarkten en kringlopen, dus ik koop het gewoon nieuw.

4 opmerkingen:

  1. Ach, de katten dachten natuurlijk dat dit de bedoeling was. Vrouwtje had i.v.m. het natte weer en de knallen een fijn kattenbakje voor ze neer gezet... Hahaha, ik zie het helemaal voor me.
    Nou ja, jij weet genoeg voor de volgende kerst..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan met die kou(nou dat valt wel mee) Mooie foto van de loerende kat naar zijn bazinnetje. Erg handig zo'n matje, ik heb ook 1 maar wel wat dikker katoen gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet wel lachen om die katten van jou hoor.
    En ook hier kan je die katoen gewoon kopen hoor, ze hebben ook nog verschillende diktes.

    BeantwoordenVerwijderen