vrijdag 6 januari 2012

Na de storm

Gelukkig staat hier nog alles overeind, geen bomen omgewaaid, geen takken afgeknapt, zelfs de resten van de oude schuur en het zomerhuisje (waar al het glas al uit is) staan er nog. Juist omdat al het glas er uit is denk ik.

Gisteren weer een flinke tas met katoen binnengehaald, hoef ik voorlopig niet meer zonder te zitten. Kan ik weer lekker verder breien aan m'n tweede badmatje, aan de eerste moet nog een stuk gebreid worden, ik vind hem toch nog niet lang genoeg, precies wat ik al dacht. Maar ik heb de tijd :-), vanavond weer lekker bij de tv verder.

Van de week kreeg ik het leuke alfabetlint binnen, dat had ik bij Brocaatje besteld, die heeft zulke leuke en mooie dingen in haar winkeltje staan. In de bak ligt ook het materiaal voor een nieuwe vilten hanger, moet nog opgenaaid en aan elkaar genaaid worden, voorlopig ben ik weer zoet.


Gistermiddag kwam de buurvrouw even een bakkie doen, ze had haar honden meegenomen en toen ze weer wegging, bleef de kleinste lekker liggen, die schuift altijd lekker voor de brandende kachel hier, hebben ze thuis niet :-) wel verwarming natuurlijk, maar net als haar hondje vind ik niets zo heerlijk als een brandende kachel. Op het eind ging ze wel mee, maar het ging niet helemaal van harte. Valt ook niet mee om weer de storm te moeten trotseren wanneer je zo klein bent :-)

5 opmerkingen:

  1. Oh.., die bollen katoen herken ik wel. Zijn die nog steeds te koop Marian of heb je ze gekregen?
    Wat ligt dat kleine hondje daar heerlijk, is het nog een pupje?
    Ik geniet net als jij van de lekkere heerlijke handwerkavonden!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bollen koop ik altijd op rommelmarkten en bij de kringloop. Lekker goedkoop. Mooie hanger. Ik kan me die hond goed voorstellen zo lekker bij de kachel. Is inderdaad veel lekkerder dan een verwarming.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met zo'n voorraad bollen grijp je niet snel mis. Gezellig breien bij de kachel...kan me er wel iets bij voorstellen.
    Het abc lintje herken ik, erg leuk!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die katoen is geweldig en zo veel. En lief dat hondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou kun je voorlopig weer vooruit! Ja, heerlijk zo'n kachel. Ik vind de warmte van een kachel met niets te vergelijken!

    BeantwoordenVerwijderen