zaterdag 28 januari 2012

Rupsjes

Het was vandaag best wel mooi weer, geen regen :-), dus wilde ik weer beginnen met de klimop van de muren van ons huisje te verwijderen. Het gaat vriezen, zeggen ze, dus dan vriest misschien wel de resten klimop dood, je kan nooit weten en als je het niet probeert........... gebeurt er sowieso niets.
Ik had al een paar aftakkingen weggehaald, toen er onder vandaan ineens een rupsje verscholen zat Wel een grappig gezicht, fotootje gemaakt en weer verder.

Na weer een paar takjes weggehaald te hebben kwam ik deze rups tegen, had zich lekker genesteld in een spleet van de muur, ben toen maar gestopt. Ben geen vriend van al die rupsen, maar ik wil wel graag vlinders in de tuin van de zomer. En het een gaat niet zonder het ander, dus laat ik de klimop  voorlopig maar zitten.
Morgen ben ik jarig, dus ben druk aan de bak, de appeltaart staat al klaar en de cupcakes met amandelsmaak zitten in de oven, nog een paar minuutjes en dan zal het belletje wel gaan. Af laten koelen en dan nog versieren, houd het wel eenvoudig. Geen botercreme dit keer, maar de marsepein vastzetten met glazuur uit een tube.

4 opmerkingen:

  1. Nu alvast van harte gefeliciteerd en een heel fijne dag. De versnaperingen lijken me verrukkelijk !
    Grooetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd en laat de plant maar even zitten met al het levende goed. Misschien de voet van de plant afdekken als hij niet tegen de vorst kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    En wat lief dat je die rupsjes met rust liet.

    BeantwoordenVerwijderen