vrijdag 10 februari 2012

De eerste bal

Allereerst allemaal kleurtjes wol bij elkaar gezocht voor de ballen, de witte zit er niet bij, die was ik vergeten, kwam ik pas achter toen ik hem nodig had, maar ik hoefde niet erg te zoeken, die zat nog bij de wol voor de kerstballen.

 En deze bal kwam gisteren van de naaldjes rollen, er zitten nog even wat gewenningsfoutjes in, een beetje te strak aangetrokken hier en daar, ook vind ik hem een beetje te weinig vulling hebben en ik heb er een I-cord aan vast gebreid, vind ik fijner dan zo'n gehaakt koordje. Dit kan wat meer hebben en is zo vastgeknoopt of gestrikt. Met dank aan Busy Bessy voor het patroon, haar blog is aan de rechter zijkant te vinden bij m'n favo-blogs.

Van de allereerste zelf geverfde wol, had ik sokken gebreid en van de restjes deze kousevoetjes, ze liggen al 2 jaar in de la, nog nooit gedragen en ik denk ook niet dat ik ze ga dragen. Ik heb ze uitgehaald en de bolletjes bij de restjes voor m'n SYB gedaan en de eerste blokjes zijn er al van gebreid. Zo komt het toch nog mooi van pas.

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Handig dat uithalen en hergebruiken! Mooie kleurtjes; ik ben benieuwd naar de rest! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om m'n tulpenballetje bij jou te zien. Bij mij trok ie ook in onderaan, zou het komen van het vaak wisselen van kleur daar?
    Ik dacht dat het door het katoen kwam. Ik ben nu overgestapt op wolletjes hoor, bevalt me veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n 'lente-bal'. En: oefening baart kunst hoor, van elk project leer je weer wat.

    Zelf garen verven geeft veel voldoening en je maakt er wat unieks van!

    BeantwoordenVerwijderen