zondag 19 februari 2012

Ei en zo

Het eerste ei naar een patroon van Arne en Carlos is van de naaldjes gerold, ik heb het patroon uit het Noorse boek, waar ons een sneak peek uit gegund werd. Gelukkig komt het boek volgende week, want de breiwerkjes die daarin staan........., m'n vingers jeuken er van :-).

En deze sokkenwolletjes heb ik voor de sokken van m'n zus, een beetje gedekte kleuren, met de bovenste bol , die ik al in mijn bezit had, ben ik aan de eerste sok begonnen. Zijn de kleuren goed zus????
Ik ben met kat Speedy naar de dierenarts geweest, ik vond hem mager worden en hij werd wat kaler, kreeg ook hier en daar korstjes en die krabde hij dan weer kapot en werd het een lelijk plekje. Dacht eerst dat het vechtverwondingen waren, de katten wilden met het koude weer en de sneeuw niet naar buiten dus dacht dat het van het spelen met elkaar kwam, de term vechtverwondingen heb ik niet goed gekozen, maar ik kan het moeilijk speelplekken noemen :-)
Waarschijnlijk is het een allergische reactie ergens op, heb ook geen idee waarvan, maar hij is tenslotte al 13 jaar dus de kwaaltjes komen er aan. Speedy heeft een injectie tegen de jeuk gekregen en die werkt gelukkig een maand, er is geen mijt aangetroffen, dat dacht ik al, want Dopey heeft nergens last van, ook geen vlooien, eitjes of zwarte dingetjes gevonden, dat heb ik onder controle, want daar let ik altijd goed op. Ook een antibiotica-kuur voor 10 dagen, dus 20 pilletjes naar binnen zien te krijgen. Dat valt bij Speedy reuze mee, want gelukkig is het een flinke "vreetzak" . Hij krijgt 's morgens en 's avonds een dotje slagroom uit de spuitbus in z'n bakje en daar gaat het pilletje bovenop en zo glijdt het met de slagroom bij hem naar binnen. Blijf er wel bij, want ik wil wel graag zeker weten dat Speedy het pilletje naar binnen schuift en niet Dopey, want er wordt op de helft van het eten uit de bak wel eens van bakje verwisseld :-) En wanneer de plekken in z'n nek een beetje geheeld zijn krijgt hij over een paar dagen een pipetje met spul tegen vlooien, mijt, teken en andere dingen, volgende maand dat herhalen en dat daarna nog een keer, heb voor 3 maanden pipetjes. Voorlopig gaat het al een stuk beter met hem, merk dat hij veel minder krabt en dat is natuurlijk altijd goed, kunnen de lelijke plekken tenminste genezen.. Nu maar afwachten of het goed blijft gaan.

2 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad net een eitje Marian, knap vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat eerste eitje! Mooie sokkenwol! Ik worstel nog met de mijne; zó saai.....

    BeantwoordenVerwijderen