zaterdag 25 februari 2012

Pindabuffet of vogelbuffet

Speedy knapt behoorlijk op, hij wil naar buiten en speelt weer met alles. Gistermiddag keek manlief naar buiten en zei: Kijk nou, allebei de katten in de boom. Ik was te laat om ze allebei op een plaatje te vangen, maar Speedy heb ik wel. Ik ga de pindaslingers maar weghalen, want nu wordt het een vogelbuffet en dat is niet de bedoeling. Zoveel pinda's zullen er niet meer inzitten, er is de afgelopen weken flink van gesnoept. De vethoorntjes in de kleinere boompjes kunnen wel blijven zitten, die takjes zijn nog te dun voor de katten en vanaf de grond kunnen ze er gelukkig niet bij. Voor Dopey hoefde ik niet bang te zijn, die mauwt eerst voor hij de vogeltjes gaat bespringen en dan zijn de vogeltjes allang weg.  Die waarschuwt ze eerst :-).

Met de sokken voor zus schiet ik ook lekker op, bij de lila/grijze ben ik al met de teen begonnen, baal wel een beetje, want 10 toeren terug bij de overgang van grijs naar lila was de draad aan elkaar geknoopt. Dat wordt straks weer een flink gepuzzel om 2 eendere sokken te krijgen en overnieuw beginnen is toch geen optie, kom ik toch weer garen aan het eind te kort, moet ik ook gaan puzzelen. Nou ja, kan er niets aan doen, maar vind het behoorlijk vervelend. Het resultaat komt er volgende week aan.

2 opmerkingen:

  1. Vind ze toch bijzonder hoor die zuurstokken sokken :-)

    En fijn dat Speedy weer opgeknapt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh.., ik wist niet dat Poes Speedy ziek was, af en toe mis ik wel eens wat. Lekker dat het nu beter gaat. Als ze naar vogeltjes gaan loeren, is het wel oké..
    Leuk dat je zo met die sokken in de weer bent, en de kleurtjes maken het zo leuk. 'k Snap dat je baalt als er opeens zo'n knoop met totaal verschillende kleuren in je bol zit...
    Ben je nog niet aan de ballen van de Paasknapen?

    Groetjes, ELizabeth

    BeantwoordenVerwijderen