dinsdag 14 februari 2012

Verfwerk

Deze zelf geverfde en gesponnen merino met nylon had ik al een poosje liggen, maar vond het veel te roze en niet gelijk van kleur, ook zat er achteraf erg veel verschil in looplengte. Ik had het wel goed gewogen, maar de batterij van de weegschaal was bijna leeg en dan weegt hij niet goed meer, dusssss niet naar m'n zin.

.Twee bolletjes van gemaakt en

met de Addi-Express en een dubbele draad een blank gebreid.

Een laag kranten op het aanrecht, een aantal lagen plastic huishoudfolie en daarop de natgemaakte blank. De verf in de flesjes van een hele tijd geleden opgezocht, (wist waar ze waren :-)) en met de grote injectiespuit lekker aan de gang. Die werkwijze heb ik al eerder in dit blog laten zien, dus dat sla ik nu over.

En zo zag het eruit, voor de ik de folie oprolde en aan de rechterkant het overtollige (verf)water eruit kneep.
Daarna in de pan met het stoom vergiet lekker laten stomen.

En dan is na het drogen, dit het eindresultaat, ben nu wel heel benieuwd hoe de sokken hiervan eruit gaan zien, maar dat moet nog even wachten. Ben al aan een paar voor mezelf bezig en dan heb ik mijn zus twee paar beloofd, voor 1 paar heb ik al een wolletje. Zo jammer dat ik de plastic boxen met de sokken die ik al af heb en nog nieuw zijn, niet kan vinden bij de opgeslagen spullen. Maar wanneer het wat warmer is en er geen regen dreigt en alles droog is, ga ik toch proberen om via de achterdeur wat spullen eruit te halen en anders op te stapelen, want ik kan zien dat er in het midden een holte is tussen alle dozen en ik wil wel graag weten wat daar staat.


Vorige week was ik met dochter bij de Action en daar zag ik leuke (nep)buxuskippen, ik heb er twee gekocht, wel eerst gekeken of de snaveltjes en zo nog netjes waren. In het bakje van de uitgebloeide narcissen gezet en ik zit gisteren er naar te kijken, zie ik dat ik twee verschillende heb, vind het wel zo leuk, nu heb ik een kip met kuiken :-)

1 opmerking:

  1. Handig om zo een 'afgekeurd' wolletje van een nieuwe kleur te voorzien!

    BeantwoordenVerwijderen