dinsdag 6 maart 2012

Borduurpakketje

Een poosje geleden had ik op het blog van Merklapperie dit setje gezien en ik vond het zo mooi dat ik ook op zoek ben gegaan en het had besteld bij Naald en Draad. Het was niet meteen leverbaar, maar dat vind ik niet zo erg, rustig afgewacht en het verder vergeten. Zat er zaterdag een grote envelop voor mij in de brievenbus en de afzender kwam uit Roermond, ik had geen idee. Maakte hem open en zag het pakketje en ik wist het meteen weer. Er zaten ook zulke mooie kaarten bij met leuke patroontjes en randjes. Ik heb nu alleen een heel klein probleempje, ik spreek geen Frans en de beschrijving is Frans. Had ik kunnen weten want het is een Frans patroon, die vind ik altijd zo mooi, zal m'n restje Franse bloed wel zijn, m'n overgrootmoeder was Frans. Heb vroeger  twee jaar Franse les gekregen, maar dat is echt niet genoeg. Het borduren is natuurlijk geen punt, maar het bekleden van de kaartjes wel denk ik. Maar zo ver ben ik nog niet.

Nog even het affe paar voor zus showen, het is garen van OnLine, wol met alpaca en polyamide, vanavond verder met het laatste stukje van de andere sokken.


Jaren geleden was er een Engelse tv serie van 2 vrouwen zonder man, die tuinen aanlegden, restaureerden en en passant ook nog wat moorden oplosten, heb er toen maar enkele afleveringen van gezien en vond ze wel erg leuk. Vorig jaar kwam ik het eerste seizoen van Rosemary & Thyme in de uitverkoop tegen voor een paar euro en wilde eigenlijk de andere seizoenen ook wel hebben. Maar daar hing een behoorlijk prijskaartje aan bij meneer Bol en dat had ik er niet voor over. Kreeg ik het weekend via de mail de folder van Blokker en daar stond de DVD box met alle drie de seizoenen in voor echt een koopje, alleen online te bestellen en dat heb ik meteen gedaan. Hij is net vandaag gebracht en wat zal ik daar later van genieten. Helaas niet meteen want dan moet ik via de computer hier op het beeldscherm kijken en ik zit hier niet zo lekker, maar zoonlief brengt een snoertje voor me mee zodat het via de computer op de media player kan en dan kunnen we gewoon op de tv kijken. Snap nog niet helemaal hoe dat zit, maar daar heb ik m'n privé leraar voor :-).

4 opmerkingen:

  1. Hé, wat een mooi borduurpatroontje!
    Misschien kan ik je helpen bij de vertaling van de beschrijving? Je mag me gerust het stuk tekst mailen, dan ga ik een poging wagen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Marian, voor de tip van Rosemary en Thyme, heb gelijk Wim op het spoor gezet en gevonden. Dus als de midzomer murders afgelopen is gaan we verder met dit.
    Je sokken zijn weer lekker kleurig en het borduurtje kijk ik naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi borduur pakketje.Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even de boel intikken op je pc in een word document en dan de vertaler downloaden van het internet en je kunt hele teksten in een keer vertalen! Ook als je een enkele zin wil vertalen kun je Word gebruiken, zin intikken, de rechtermuisknop inklikken en op vertalen drukken en dan de zin intikken in het schermpje rechts. Kies op de eerste lijn Frans en zet op de tweede lijn Nederlands en je zin wordt vertaald. Veel plezier met borduren, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen